Zelf P-texen of ingewikkelder laten doen?

• McKuip
    Beginner
    McKuip op 24 January 2019 · 21:53
    Ik heb een gezellig nare steen geraakt, puntig geval en dat heeft een nogal aparte kras/deuk in mn board achter gelaten. Nitro Quiver Slash, sintered base dus, gloedjenieuw.

Wat denken jullie, gewoon zelf met p-tex aan de slag of beter uitbesteden? In t laatste geval nog suggesties voor experts? Ik woon in Haarlem maar geloof dat Soellaert en Revert nou niet de experts zijn? Een keer bij Frosty langsbrengen?

*message edited by McKuip op 24 Jan 2019 21:54 (6% bewerkt)
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 24 January 2019 · 22:35
    Je kan t prima zelf fixen lijkt mij. Als t eruit valt kan je t altijd nog laten doen.
    Laten doen zal wat strakker zijn. Maar duurder dan er een kaarsje in smelten. T is maar net wat je wilt
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 24 January 2019 · 22:40
    Steentjes en opstaande rafels er voorzichtig uit snijden met goed stanleymes, ontdoen van wax, met verfafbrander/hetelucht-föhn belag warm/heet maken (niet te heet!!!) gesmolten P-tex toevoegen en met natte vinger aandrukken (eventuele luchtbellen eruit drukken. Af laten koelen, vlak maken met scherpe schraper en voor 't mooie even over schuurbandmachine halen. Zekers zo'n gaaf Nitro Quiver board verdient alle liefde van de wereld!
    Tukker(ik)
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 25 January 2019 · 00:04
    Wat Tukker beschreef is prima als ik hem zo zie. En mocht je het niet zien zitten, kun je even langskomen bij mij in Hoofddorp en kijken we even wat de beste oplossing is (https://wepowder.com/nl/forum/topic/261832). Das dichtbij en daar is board liefde genoeg te krijgen voor een schappelijk prijsje 😃
  • McKuip
    Beginner
    McKuip op 25 January 2019 · 16:09
    Thanks heren! Gezien de nieuwstaat ga ik wel ff bij Luuk langs voor deze keer 😃
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 25 January 2019 · 16:27
    @McKuip, als je board eenmaal de liefde heeft gehad van een ambachtsman zoals @Luukie25 of @Tukker wil je niets anders meer.
    Ik ben bang dat 'deze keer' voor altijd wordt, maar dat betaalt zich op de berg dan ook terug.
    May the powder be with you.
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 25 January 2019 · 16:34
    gesmolten P-tex toevoegen en met natte vinger aandrukken (eventuele luchtbellen eruit drukken. Af laten koelen, vlak maken met scherpe schraper en voor 't mooie even over schuurbandmachine halen.Tukker op 24 jan 2019 22:40

Tx @Tukker voor deze praktische instructie. ik vraag me alleen af hoe dat praktisch gaat met die Ptex aangezien dat spul zo #$%^HEET wordt. Is dat serieus gewoon aan te drukken met een natte vinger?
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 25 January 2019 · 18:43
    gesmolten P-tex toevoegen en met natte vinger aandrukken (eventuele luchtbellen eruit drukken. Af laten koelen, vlak maken met scherpe schraper en voor 't mooie even over schuurbandmachine halen.Tukker op 24 jan 2019 22:40

Tx @Tukker voor deze praktische instructie. ik vraag me alleen af hoe dat praktisch gaat met die Ptex aangezien dat spul zo #$%^HEET wordt. Is dat serieus gewoon aan te drukken met een natte vinger?tomasdehoog op 25 jan 2019 16:34
    NATTE vinger, niet vergeten!!!
    Tukker(ik)
  • McKuip
    Beginner
    McKuip op 26 January 2019 · 12:42
    Ik ga erbij staan kijken als Tukker een natte vinger haalt om mijn board te repareren
  • BMT
    Advanced
    BMT op 26 January 2019 · 21:19
    En niet vergeten het eerste deel wat van de aangestoken pitex komt niet te gebruiken 😃
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 27 January 2019 · 11:41
    En niet vergeten het eerste deel wat van de aangestoken pitex komt niet te gebruiken 😃BMT op 26 jan 2019 21:19 Klopt, tenzij he P-tex met hetelucht-föhn / verf-afbrander dus stroperig/vloeibaar maakt.
    Tukker(ik)
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 27 January 2019 · 11:42
    Ik ga erbij staan kijken als Tukker een natte vinger haalt om mijn board te reparerenMcKuip op 26 jan 2019 12:42 Kom maar langs, gezellig.
    Tukker(ik)

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro