Nieuwe marker duke

• Flant
    Advanced
    Flant op 2 November 2019 · 11:55
    Ik kwam deze nieuwe van Marker tegen. Lijkt een soort shift binding. Lichter dan de oude duke, maar nog even goed een kilo per pootje uphill.

Iemand al ervaring in de testfase opgedaan?

https://www.marker.net/en/time-for-the-reset/

• Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 2 November 2019 · 12:55
    Blistergear heeft er een stukje over in hun laatste podcast.

Beetje het antwoord van Marker op de shift. Wel apart met die losse toepiece ,het din stuk kan los en in je tas zodat je een lichtere binding hebt met skinnen.

Binding is toch wel flink stuk zwaarder dan een shift en ijs lijkt me een uitdaging.

Weinig interessant tenzij de prijs echt goed is. Maar ivm feit dat best ingewikkelde techniek ben ik benieuwd naar hun pricepoint.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Slim
    Beginner
    Slim op 2 November 2019 · 15:24
    Als ik zo rond kijk op het internet zijn er nog geen test exemplaren uitgedeeld. En in de verkoop komt hij pas volgend seizoen. Allemaal nog toekomst muziek dus.

Altijd mooi als er meer opties komen. Jammer dat hij niet lichter is, dichter bij de Shift. Maar ja, mensen lopen ook kilometers met framebindingen, dus het kan best.

Een paar redenen die ik kan bedenken waarom je deze zou kopen:
    -Je hebt een Volkl ski en moet dus een Marker binding monteren om binnen de montage versteviging te blijven.
    -Hogere en lagere DIN waardes dan Shift, als 6-13 niet genoeg is dan is de Shift geen optie.
    -Ik heb kinderen en wil af en toe eens wat toeren met ze, maar het over grote merendeel van tijd is het toch met liften. Een pure toer binding is dan niet zo’n goede keuze, maar de SHIFT beging pas bij DIN 6. In dat scenario is de gewichts besparing door het verwijderen van de voorbak ook echt nuttig, omdat ik die dan kan dragen. Voor volwassenen geloof ik best dat gewicht aan je voeten meer telt dan gewicht in je rugzak, maar niet zo heel erg veel.
    -Voor de mensen die (denken dat ze) een hogere DIN dan 13 nodig hebben. Maar ja, als SHIFT 13 genoeg is voor Cody Townsend, kan ik me niet voorstellen dat dat zo’n hele grote markt is.
    *message edited by Slim op 2 Nov 2019 15:25 (6% bewerkt)
  • Moos
    Moos op 4 November 2019 · 13:44
    Uit mijn hoofd uit een TNO studie naar de belastbaarheid van militairen geldt dat gewicht aan de voet met een factor 5 wordt meegeteld en op de rug 1,5.
  • ERES
    Advanced
    ERES op 4 November 2019 · 15:46
    https://wepowder.com/nl/forum/topic/269728

Was dus al gepost, tevens met de gewichten er bij. de DIN 12 versie is in loop modus dus wel te doen 😉

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro