Schladming/dachten gletschjer. Iemand tips.

• gijsvandenend
    gijsvandenend op 17 January 2020 路 19:21
    Beste Allemaal.

Zit komende week bij schladming.
    Ben al weken hier aan het wachten op verse poeder. Nu gaat er godzijdank komend weekend een cm of 30 tm 50 vallen volgens het weerbericht.
    Heeft er iemand tips voor deze regio. Om lekker door de hopelijk vederlichte poeder te knallen.

Alvast dank.
  • gijsvandenend
    gijsvandenend op 17 January 2020 路 19:36
    Gaat uiteraard om dachstein gletscher
    Autocorrect.

• Erwin
    Elite
    Erwin op 17 January 2020 路 19:46
    Zijn heel mooie steile runs op de Dachstein te rijden. Wel handig als je de weg kent, want er zijn enkele hoogalpiene afdalingen die behoorlijk exposed zijn. Ik zou in ieder geval als splitboarder de National Skitour ten zeerste afraden 馃槂
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 17 January 2020 路 19:49
    Als het goed sneeuwt, kijk anders ook eens naar de andere kant van het dal. Heb wel vaker lekkere poeder in Haus gereden. I
  • MTV
    Beginner
    MTV op 17 January 2020 路 20:32
    Edelgriess馃槂
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 17 January 2020 路 20:36
    Of de Gosaukamm
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • gijsvandenend
    gijsvandenend op 17 January 2020 路 21:13
    Top bedankt voor de reacties.

Ga er zeker naar kijken. Inderdaad de edelgriess schijnt mooi te zijn.

Haus in ennstal lijkt net buiten de boot te vallen.

Maar we gaan het de komende dagen vast meemaken. Tnx.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 17 January 2020 路 23:04
    Edelgriess is zeker mooi. Gordel met bandschlinge en karabiners is wel fijn voor de trap omhoog. Traverse erna aan de andere kant ook beetje oppassen. Is niet een route die je zomaar ff doet.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 17 January 2020 路 23:04
    Edelgriess is zeker mooi. Gordel met bandschlinge en karabiners is wel fijn voor de trap omhoog. Traverse erna aan de andere kant ook beetje oppassen. Is niet een route die je zomaar ff doet.
  • gijsvandenend
    gijsvandenend op 18 January 2020 路 08:17
    Had het gezien ja. Je klimt er zeker niet even omhoog.
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 18 January 2020 路 12:30
    Trapje is prima te doen, niet naar beneden kijken, en zorgen dat je ski`s/snowboard vast zitten zodat je beide handen vrij hebt.
    Een bandschlinge was bij mij prettig geweest, had zeker 1 bruine streep gescheeld in mijn broek 馃槂
    Als je eenmaal boven bent is het uitzicht fantastisch.
    Eerste 10 meter is klein beetje steil, maar de rest is verre van spannend en goed voor een avondje ptex als er niet veel sneeuw ligt.
    Veel plezier!
    Summer Sucks!
  • gijsvandenend
    gijsvandenend op 18 January 2020 路 12:51
    Tnx voor de info. Ga er maandag eens kijken. Misschien even kijken of ik een klimharnas of iets dergelijks kan huren daar. Moet ongetwijfeld lukken.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro