Dalbello Lupo Air 130

• RoelHendriks
    Advanced
    RoelHendriks op 13 February 2020 · 18:51
    Avond,

Na jaren skien en freeriden zijn mijn huidige skischoenen inmiddels verouderd. De afgelopen jaren heb ik regelmatig tourskimateriaal gehuurd, maar ook ik ben in mijn zoektocht naar nieuwe schoenen over het concept "freerideskischoenen"gestruikeld. Vaak vond ik die echter te soft, te zwaar en te weinig range of motion te hebben. Afgelopen week had ik echter de kans de Lupo air 130 te passen. De schoen was licht, de flex leek stijf genoeg en de range of motion vond ik prima. Omdat het prijskaartje hoger was dan gedacht besloot ik er nog even over na te denken. Ik hoop dat jullie mij bij mijn keuze kunnen ondersteunen. Vandaar de vragen: heeft iemand van jullie de Lupo air 130 getest? Is vooral een tourskischoen, of een echte alleskunner?

Alvast bedankt, Roel
  • kanski
    Elite
    kanski op 13 February 2020 · 22:56
    Heb sinds kort de Lupo HD pro met Zipfit liner. Dacht in het begin met de standaard liner dat het niet skibaar was, maar met wat werk door Jack van Nunen Das Bootfitzimmer in Salzburg nu helemaal blij.

*message edited by kanski op 13 Feb 2020 22:57 (1% bewerkt)
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 14 February 2020 · 16:00
    Geen ervaring met de schoen die je noemt, maar ik zou me niet beperken tot 1 merk/ model. Er zijn tegenwoordig genoeg merken die voorzien in de behoefte Freeride/ Touren (hybride). Verder is het handig om te bepalen wat voor soort binding je wil gaan gebruiken. Als je een alpine binding wil gebruiken vallen sommige schoenen al weer af en andersom.

Zelf ski ik op techbindingen met Scarpa Maestrales. Daar heb je ook nog een RS (Flex 130) en een XT (Flex 130+) variant van.
    When life gets too complicated.... SKI
  • kjiratsiekoedel
    Advanced
    kjiratsiekoedel op 14 February 2020 · 16:54
    Los van de Lupo (ik vond t qua vorm een bizarre schoen... Niet mijn leest) zijn er prima do IT all schoenen. Ik heb net Atomic hawx dtx 120. Skiën even goed op de piste als mijn vorige schoenen. En beter dan mijn vorige toer schoenen (die voor mij mindere fit hadden).

Ik wilde eigenlijk geen gripwalk ivm mijn bindingen, maar de fit was doorslaggevend. Geen spijt van!

Daarnaast maar iets zwaarder dan dedicated toerschoen. En dat is prima
  • RoelHendriks
    Advanced
    RoelHendriks op 15 February 2020 · 09:39
    Bedankt voor jullie reacties. Ter achtergrond informatie: ik heb al heel veel verschillende merken freeride schoenen gepast, maar helaas nog geen bedrijf gevonden waar ik ze ook een dagje kon uitproberen.

Ik zoek een schoen die zowel werkt met Tech bindingen, als Alpine bindingen, de alleskunner dus.

Zelf kwam ik dan uit bij de Fischer ranger free 130, of de eerder genoemde Lupo air 130. Beide zaten lekker en de Lupo is gewoon een stuk lichter. Ik denk dat het model van de schoen me gewoon doet twijfelen. Het oogt door de bindingen etc. als een zuivere tour schoen, geen freeride schoen.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro