Coreshot repareren met P-tex?

• sanderwouters
    sanderwouters op 2 November 2021 · 14:03
    Hoi!

Kort vraagje, kan ik deze (zie foto) coreshots gewoon repareren met p-tex of zijn deze te groot / te diep?

alvast bedankt en groetjes,

Sander
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 2 November 2021 · 14:43
    Dat kan wel, meestal is het geen probleem om gewoon ptex te gebruiken als de coreshot de kant niet raakt, dan kan wat metal grip of zelfs epoxy van pas zijn.
  • poederbuus
    poederbuus op 2 November 2021 · 17:33
    PTEX krimpt wat, als er een grotere massa bij elkaar is (diepe kras of groot oppervlak) ga je scheurtjes krijgen.

Ik weet niet 100% hoe je dat best voorkomt, misschien in meerdere sessies in laagjes aanbrengen, of in 1 keer en daarna nog eens opnieuw om de barstjes op te vullen?
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 2 November 2021 · 22:45
    Dit heb ik weleens met ptex gemaakt. Noodreparatie die t al jaren doet.
    Ontvetten & in laagjes de ptex erin gedruppeld. Met mesje weer vlak maken. Klaar!

En anders valt er vanzelf uit, dan kan je m altijd nog laten doen
    *message edited by kjiratsiekoedel op 2 Nov 2021 22:46 (18% bewerkt)
  • evr66
    Advanced
    evr66 op 3 November 2021 · 08:24
    .
    *message edited by evr66 op 3 Nov 2021 08:35 (99% bewerkt)
  • evr66
    Advanced
    evr66 op 3 November 2021 · 08:24
    .
    *message edited by evr66 op 3 Nov 2021 08:34 (99% bewerkt)
  • evr66
    Advanced
    evr66 op 3 November 2021 · 08:33
    Ik zou hem even iets uitkrabben, dan het hout even aanstrijken met epoxy (weet je zeker dat dat altijd droog blijft) en dan in wat laagjes ptex opbrengen.

Dondert de ptex er onverhoopt uit, kun je dankzij de epoxy gewoon de vakantie vol maken.

Wel even iets meer werk.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 3 November 2021 · 17:10
    Alle losse stukken en bramen eruit snijden. Zoals hierboven door evr66 beschreven hout voorzien van dun laagje epoxy is perfect. Echter wanneer je P-tex goed heet maakt en belag op juiste temperatuur is gebracht en de P-tex na lassen goed alle luchtbellen eruit drukt (met NATTE vinger) en daarna met scherp stalen mes afsnijdt zonder in het belag te happen zou het goed moeten houden. Er bestaat ook soort van P-Tex dat beter hecht aan staalkanten. Dat is wat stroperig en dient nog heter te worden gemaakt dan reguliere P-tex. Dat zou als vervanging voor de epoxy behandeling kunnen dienen. Succes!

*message edited by Tukker op 3 Nov 2021 17:10
    Tukker(ik)
  • Mars
    Tourist
    Mars op 3 November 2021 · 19:09
    Inderdaad zoals beschreven met epoxy en p-tex repareren.
    De epoxy kun je zelf doen. De p-tex zou ik niet met kaarsjes doen. Als je in Zuid Limburg of de Kempen woont en hem afgeeft wil ik wel helpen met een p-texgun.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro