[Tripreport] Janssen booster halen in Duitsland

• Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 16 December 2021 · 19:31
    Hi allemaal!

Ik ben net als velen met mij erin getuind dat Janssen een goed idee was, begin vd zomer. Nu wil ik in januari naar Frankrijk, en dat kan dan niet meer zonder booster. Omdat in NL het boosteren nog niet zo op stoom is (en ik een jongeling van onder de 60 ben) kan ik nog geen booster krijgen, dus... op naar Duitsland!
    Ik heb een paar verhalen gezien van prikken in Aken, dat vond ik wat ver dus heb mijn geluk geprobeerd vlak over de grens bij Arnhem, in Elten.

Ik deel dit omdat andere Janssen dansers er misschien ook wat aan hebben. Het bleek doodeenvoudig. Ik vond op deze pagina waar je een prik kan halen zonder afspraak: https://www.emmerich.de/de/inhalt/corona-schutzimpfung/...
    Ik zat zelf bij Dr. Subburayalu, omdat het daar dus zonder afspraak kon "Eine Terminreservierung ist nicht unbedingt erforderlich." Ik heb gemaild naar het emailadres, en kreeg meteen een paar formulieren terug die ik moest invullen en meenemen. (Overigens hadden ze die formulieren ook op locatie)
    Ik ben vandaag naar 1 van de genoemde momenten gegaan in Emmerich, station Elten. Vanaf Amsterdam minder dan anderhalf uur met de trein, en 5 minuten lopen vanaf het station. Ik stond in 17 minuten weer buiten, en dat was inclusief 15 minuten wachten na het ontvangen van de prik. Na de prik langs de apotheek om de hoek om de QR code te krijgen, en ik kon weer naar huis.

Voordat ik hieraan begon, vond ik mezelf een beetje een indringer en de goede boosterorganisatie van Duitsland, maar de huisarts waar ik geprikt ben stuurde in de mail "Sie dürfen gerne noch mehr Menschen mitbringen." Oftewel: ga ervoor!

Ik hoop dat hier nog wat mensen wat aan hebben, om met een goed gevoel richting de Alpen te kunnen binnenkort (als jullie mij maar niet mijn sneeuw versporen 😉
  • poederbuus
    poederbuus op 16 December 2021 · 19:42
    Iemand een idee hoe vlot het in Frankrijk lukt als buitenlander?
  • iPow
    Advanced
    iPow op 17 December 2021 · 09:45
    Reinoud, welk merk vaccinatie geven ze in Duitsland?

Gr. Martin
  • Steven2728
    Advanced
    Steven2728 op 17 December 2021 · 10:00
    Tx 4 deze chat. Mijn dochter had online booster geregeld in Lille, Frankrijk. En toen ze net over de grens was, werd ze gebeld dat het niet doorging. Nieuwe regels. Balen dus. Maar mssch
    dus Duitserland ?!
  • Steven2728
    Advanced
    Steven2728 op 17 December 2021 · 10:00
    Tx 4 deze chat. Mijn dochter had online booster geregeld in Lille, Frankrijk. En toen ze net over de grens was, werd ze gebeld dat het niet doorging. Nieuwe regels. Balen dus. Maar mssch
    dus Duitserland ?!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 17 December 2021 · 10:18
    @iPow Bij mij werd door de arts Moderna aangeraden na Janssen. Ik heb het niet gevraagd, maar waarschijnlijk had ik ook voor Pfizer kunnen kiezen.
  • Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 17 December 2021 · 10:58
    Reinoud, welk merk vaccinatie geven ze in Duitsland?

Gr. MartiniPow op 17 dec 2021 09:45

Ik heb Moderna gekregen, en had geen keus (iig geen expliciete keus, ik heb niet nagevraagd)
    *message edited by Reinoud op 17 Dec 2021 10:58
  • iPow
    Advanced
    iPow op 17 December 2021 · 15:34
    Bedankt 👍
  • ArjanK2
    Advanced
    ArjanK2 op 21 December 2021 · 09:27
    @Reinoud: hoe krijg je dan die booster in je Nederlandse QR, dat regelt die lokale apotheek niet toch? Of heb je nu een Duitse QR code ofzo? En wordt dat dan universeel geaccepteerd, Bv in Frankrijk?
  • Claudio
    Beginner
    Claudio op 21 December 2021 · 10:30
    Gisteren samen met mijn vrouw een boosterprik gehaald in Aken. Geweldig georganiseerd daar, bijzonder behulpzaam en vriendelijk personeel. Lokale apotheek regelt de QR-code op een nieuwe app en deze wordt internationaal geaccepteerd.
    Hulde aan de de Duitsers dat ze dit voor ons Nederlanders mogelijk maken!
    Claudio
  • Havana
    Beginner
    Havana op 21 December 2021 · 11:52
    Gisteren eentje gehaald in Weeze.

Zondagmiddag afspraak gemaakt in Weeze via https://shop.ticketpay.de/organizer/H72YFEZA?view=list/…...

Afspraak was om half 3 (vroeger was vol), maar had al wel gezien dat ze om 12:00 open gingen. Gok genomen en om 11:50 stond ik voor de deur met mijn FFP masker. Na 10 minuten ging de boel keurig op tijd open en 10 minuten later was ik al bij de controle van de papieren. “Ich bin ein bisschen zu früh”. Dat was geen enkel probleem, ze keek niet eens naar het tijdstip op de afspraakbevestiging. Alle formulieren had ik netjes ingevuld, gele boekje werd gecheckt en ik kon doorlopen.

Na een minuut of 10 was ik aan de beurt. Arts was een Nederlander, was ontzettend aardig en vond het niet vreemd dat ik uit Nederland kwam. Ik kreeg Moderna, ik had zelf 2x Astra “je gaat van een Skoda naar een Porsche”, aldus de arts 😃

Daarna 15 minuten wachten, ik heb er 2 minuten van gemaakt en ben meteen doorgewandeld naar de apotheek die op 5 minuten lag. QR code printen was allemaal geen probleem en weer 5 minuten later stond ik buiten. Terug naar de auto en 1h20 later was ik weer thuis. Daar eventjes de QR ingeladen in de Duitse coronacheckapp (Franse werkt ook) en ik ben good to go!

Lang leve de Duitsers, die snappen hoe je zoiets organiseert.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 December 2021 · 11:52
    @ArjanK2 Die Duitse QR-code is te laden in de Nederlandse CoronaCheck-app. Begin vorige week nog niet naar het RIVM, maar daar wordt waarschijnlijk wel aan gewerkt.
    *message edited by Aryen op 22 Dec 2021 11:52 (3% bewerkt)
  • Havana
    Beginner
    Havana op 22 December 2021 · 12:57
    Maatje van me zojuist ook succesvol de booster gehaald in Schmallenberg, vlakbij Winterberg waar hij op vakantie was. Allemaal prima geregeld, QR afhalen bij een apotheek en daarna inladen in de Duitse of Franse corona app en klaar ben je. Beide worden gewoon internationaal geaccepteerd.
    *message edited by Havana op 22 Dec 2021 12:57 (9% bewerkt)
  • vasco
    Advanced
    vasco op 23 December 2021 · 17:45
    Ik hoorde vandaag van mensen due naar elten waren geweest, maar daar moest je een duits adres hebben.
  • Micko
    Advanced
    Micko op 23 December 2021 · 19:00
    Maandag was dat in Elten nog geen probleem. Hoorde een dag later wel van iemand dat de Apotheek een dorp verder geen QR codes meer uitgaf.
    Mischien toch een te grote toeloop van Nederlanders
  • lau
    lau op 24 December 2021 · 10:53
    Wij zijn net weg gestuurd met afspraak. Er worden geen nederlanders meer geprikt in duitsland
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 24 December 2021 · 11:34
    Voor de geinteresseerde: Vrienden van mij zijn gisteren naar Lille geweest voor een booster.
    Via https://www.doctolib.fr/ konden zij de volgende dag terecht. Met QR code en alles.
  • vasco
    Advanced
    vasco op 24 December 2021 · 14:19
    Wij zijn net weg gestuurd met afspraak. Er worden geen nederlanders meer geprikt in duitslandlau op 24 dec 2021 10:53

Zelfde in Rheurdt 😞
  • lau
    lau op 24 December 2021 · 14:38
    Wij waren ook in rheurdt
  • jgorter
    Advanced
    jgorter op 24 December 2021 · 15:23
    Maandag was dat in Elten nog geen probleem. Hoorde een dag later wel van iemand dat de Apotheek een dorp verder geen QR codes meer uitgaf.
    Mischien toch een te grote toeloop van NederlandersMicko op 23 dec 2021 19:00

Klopt ik ben daar 23-12 geweest. Prik gehad maar geen QR
  • vasco
    Advanced
    vasco op 29 December 2021 · 09:36
    Na deze posisitieve verhalen was ik van plan om het nog erns in duitsland te proberen: https://www.wintersport.nl/forum/topic/525861?page=17...

Maar toen kreeg ik een sms van de ggd dat ik als dertiger hier een booster kan halen 😃
  • poederbuus
    poederbuus op 9 January 2022 · 14:53
    Weet niet of het nog relevant is maar het is ons gelukt om in Frankrijk een booster te krijgen als belg... de administratieve afhandeling konden ze echter niet vervolledigen dus hebben ze ons een ondertekend doktersattest gegeven die we naar de huisarts in België hebben doorgemaild, die het vervolgens toevoegde in de Belgische databank. Het heeft enkele dagen geduurd maar nu hebben we dus zowel de prik als de qr code...
  • Joris66
    Tourist
    Joris66 op 15 January 2022 · 17:39
    Weet iemand hoe een 16 jarige die langer dan 6 maanden geleden de laatste vaccinatie heeft gehad toch een geldige QR kan krijgen voor wintersport in Italië?
    Vanaf 10 januari geldt daar namelijk dat iedereen vanaf 12 jaar oud een vaccinatie of herstelbewijs moet hebben dat niet ouder is dan 6 maanden. Maar in Nederland krijgen mensen onder de 18 jaar (nog?) geen boosterprik...

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro