Hi allemaal!
Ik ben net als velen met mij erin getuind dat Janssen een goed idee was, begin vd zomer. Nu wil ik in januari naar Frankrijk, en dat kan dan niet meer zonder booster. Omdat in NL het boosteren nog niet zo op stoom is (en ik een jongeling van onder de 60 ben) kan ik nog geen booster krijgen, dus... op naar Duitsland!
Ik heb een paar verhalen gezien van prikken in Aken, dat vond ik wat ver dus heb mijn geluk geprobeerd vlak over de grens bij Arnhem, in Elten.
Ik deel dit omdat andere Janssen dansers er misschien ook wat aan hebben. Het bleek doodeenvoudig. Ik vond op deze pagina waar je een prik kan halen zonder afspraak:
https://www.emmerich.de/de/inhalt/corona-schutzimpfung/...
Ik zat zelf bij Dr. Subburayalu, omdat het daar dus zonder afspraak kon "Eine Terminreservierung ist nicht unbedingt erforderlich." Ik heb gemaild naar het emailadres, en kreeg meteen een paar formulieren terug die ik moest invullen en meenemen. (Overigens hadden ze die formulieren ook op locatie)
Ik ben vandaag naar 1 van de genoemde momenten gegaan in Emmerich, station Elten. Vanaf Amsterdam minder dan anderhalf uur met de trein, en 5 minuten lopen vanaf het station. Ik stond in 17 minuten weer buiten, en dat was inclusief 15 minuten wachten na het ontvangen van de prik. Na de prik langs de apotheek om de hoek om de QR code te krijgen, en ik kon weer naar huis.
Voordat ik hieraan begon, vond ik mezelf een beetje een indringer en de goede boosterorganisatie van Duitsland, maar de huisarts waar ik geprikt ben stuurde in de mail "Sie dürfen gerne noch mehr Menschen mitbringen." Oftewel: ga ervoor!
Ik hoop dat hier nog wat mensen wat aan hebben, om met een goed gevoel richting de Alpen te kunnen binnenkort (als jullie mij maar niet mijn sneeuw versporen 😉