Telliebellie op 5 March 2023 · 16:01
Hoi,
Ik wil dit voorjaar nog een paar dagen gaan touren, maar helaas zijn m'n buddies afgehaakt wegens gebrek aan tijd/geld.
M'n idee was om een het weekend van 25/26 maart te gaan en de vrijdag (of eventueel maandag) er aan vast te plakken. Aangezien de week er voor volgens mij het NK freeride is dacht ik, zitten er misschien nog wel wat mensen in Oostenrijk die hier wel oren naar hebben.
Het plan is redelijk vloeibaar, maar zat te denken aan een mini huttentochtje. Één dag vanaf Galtur naar de Jamtalhütte (+klein extra tourtje), één dan Jamtalhütte naar Heidelbergerhütte (+klein extra tourtje), laatste dag tourtje en afdalen naar Ischgl. Aantal hoogtemeters tussen de 1000 en 2000 per dag. Terrein natuurlijk afhankelijk van weer en sneeuwcondities, maar niet te ingewikkeld.
Over mij: 29 jaar, kom uit Utrecht.
Veel gefreeride, beetje getoured, maar alleen met gids en wil wat meer ervaring opdoen met zelf touren (vandaar, niet te ingewikkeld terrein).
Ooit les gegeven (Anwarter en Landes + Alpinkurs gedaan). Redelijk fit, dus veel hoogtemeters en een beetje doorstappen mag, maar lekker rustig aan doen en genieten van het uitzicht is ook helemaal prima.
Ik heb een auto waar nog iemand bij past, mits je ski's/board niet te lang zijn.
Als er mensen interesse hebben hoor ik het graag 😃
Groetjes,
Wouter