Welke boardschoen zoek ik?

• blok
    Tourist
    blok op 19 November 2011 · 22:12
    Mijn Salomon F22's zijn ondertussen zo slap als een vaatdoek en dus aan vervanging toe.
    Altijd heel tevreden geweest over deze schoen maar ik wil eens iets nieuws proberen.
    Wie kan mij helpen bij mijn zoektocht naar de best mogelijke schoen?
    Ik zoek:
    Zn klein mogelijke leest (Met maat 46 is de F serie een uitkomst)
    Medium stijf tot stijf.
    Boa wil ik wel eens proberen. (Met upper en lower zone) de afstel mogelijkheden lijken me fijn.

Mijn aandacht is gevallen op een ride insano, of misschien een flow hylite heeft iemand ervaring met deze boots?
    Groet!
    Bad weather, best rides.
  • steezz1977
    Beginner
    steezz1977 op 19 November 2011 · 22:28
    Burton driver X
    Don't destroy were you came to enjoy
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 20 November 2011 · 02:33

Burton driver X

die is niet medium stijf, maar gewoon stiff... een vrij lompe boot ivh met een f22, dan is de ion meer vergelijkbaar. Maargoed, met Burton betaal je naar mijn mening altijd teveel...

Salomon F-series (heb ze zelf ook) is de enige met echt kleine schoen..

Nitro team hoor ik ook goede verhalen over..niet duur, wel groot..
    WE´ve got the POWDER
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 20 November 2011 · 04:59
    Ik heb de Flow Hy-lite. Hele fijne die zich door je gewcht en warmte aanpast naar de voet. De boa focus werkt super en het nieuwe zipfit systeem voor de binnenschoen is ideaal. Je kan de binnenschoen losser of strakker doen terwijl je buitenschoen dicht is.

En dan is de oc kush er nog. Zijn wel aan de dure kant, maar zijn het zeker waard!

Flow rating 3.5 uit 5
    It's always snowing somewhere
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 20 November 2011 · 10:00
    ik heb zelf vorig jaar de salomon malamute gestest, is ook een stijve boot, het voordeel is dat er extra beugel ? bijzit die je in de schacht kan plaatsen of eruit halen.
    Mijn menig was dat ie nieuw> met de extra beugel erg stijf was, maar dat als je er een tijd/weken op ge-board hebt dat ie soepeler word en dat je dan die beugel erin kan doen.

wel vond ik m met mijn maat 46 aan de lange kant....

ik heb m niet gekocht
    If the conditions are crap, it's called training!
  • blok
    Tourist
    blok op 20 November 2011 · 15:14
    @ Steez1977, tja ik vind die driver x er inderdaad nog al lomp uit zien, kan ze in de winkel eens vergelijken met de F22, maar ik denk dat die schoen echt te eenzijdig is.
    @ Kevin, de flow vind ik heel interessant, hoe valt deze uit qua grootte?
    @Frenktastic, denk dat de malamute idd wat te groot uit valt en te eenzijdig is idem als de driver x.

Niemand ervaring met de ride schoen?
    alvast bedankt voor de reacties
    Bad weather, best rides.
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 20 November 2011 · 15:44
    Ik denk dat de Hy-lite als normaal te omschrijven valt. Niet lomp groot, maar ook niet dat ze de buitenschoen een maat kleiner hebben.

Hiervoor had ik Flow Rift boots en die waren ietsje kleiner dan de hylite
    It's always snowing somewhere
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 19 September 2013 · 15:01
    Ik heb een blessure die opspeelt als mijn voorvoet een klap van onderen krijgt. Ik zou wel willen weten of er ook schoenen zijn die zo'n soort beugel in de tong hebben. Waardoor ik dus minder met mijn enkel omhoog knik wanneer ik een stuk rots is boom raak onder de poeder
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 19 September 2013 · 15:22
    Burton driver X steezz1977 op 19 nov. 2011 22:28

+1

Ik heb die van vorig jaar en ben er super blij mee. Als je de plastic 'lepels' uit de tong haalt zijn ze imo ook niet belachelijk stijf.

Er zijn vast kleiner boots op de markt maar ze zijn van buiten een stuk kleiner dan mijn oude boots (want reduced footprint bla), dus blijkbaar hebben ze op dat gebied wel wat vordering gemaakt bij de big B.

update: Ik bedenk me net dat ik toen ook een paar 32's gepast heb, die waren mij te slap maar wel lekker compact. (geen idee meer welk model)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 19 September 2013 · 15:43
    Ik heb een blessure die opspeelt als mijn voorvoet een klap van onderen krijgt. Ik zou wel willen weten of er ook schoenen zijn die zo'n soort beugel in de tong hebben. Waardoor ik dus minder met mijn enkel omhoog knik wanneer ik een stuk rots is boom raak onder de poeder atlasemiel op 19 sep. 2013 15:01

Dan moet je opzoek naar een andere schoen, je hiel/wreef moet gewoon goed stabiel gefixeerd zitten is mijn mening. je hiel mag mijn inziens niet wiebelen..
    If the conditions are crap, it's called training!
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 19 September 2013 · 15:54
    @Frentastic. Klopt doet-ie ook niet. Maar de flex van de schoen was al genoeg. En ik heb nu een stijve(re) schoen. Maar toch blijft het gevaar. Het is ook een blessure. Dikke poeder en dan heb ik nergens last van. Maar die enkele keer dat er onder de sneeuw een tak ligt die ik dan front-side tegenkom of een ongecontroleerde situatie op hardpack of piste, dan is het gelijk afgelopen. Vier jaar geleden opgelopen bij een dump met te weinig basislaag. Na een half uur boarden kon ik weer terug naar huis.
    Wellicht kan ik zo'n burton driver x tongetje bestellen en dat in mijn huidige schoen implenteren. Iemand zo'n tongetje over? het gaat om rechts.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 September 2013 · 16:30
    Is het een enkelbandje ofzo? Daar heb ik ook vaak problemen mee.

Waarom probeer je niet de steun van de highback te gebruiken? Met bijvoorbeeld een Strappy Strap of iets wat daar op lijkt (skiewinkels hebben dat soort dingen wel).
    Is het proberen wel waard denk ik.
    splitfest.nl
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 19 September 2013 · 16:47
    Hmm, ja maar dat is telkens weer een handeling extra. maar wel een goede tip. Ga eerst het tongetje checken. Als dat niet werkt.....

Het is het kraakbeen dat tussen sprongbeen en het kuitbeen/scheenbeen zit. dat is uit elkaar geperst en daar zou een gat in zitten.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 19 September 2013 · 23:11
    dat is uit elkaar geperst en daar zou een gat in zitten. atlasemiel op 19 sep. 2013 16:47
    emiel, ik heb nog wel wat om dat gat te vullen... 😉
    Ga je nr pieperfest of kick-off?
    knowledge is powder
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 19 September 2013 · 23:51
    D'n Dries! Pieperfest ben ik bij, kick-off te laat. Schroom niet om te contacten bij een mooie dump. Pik je op onderweg. Ben wel benieuwd met wat je dat gat gaat vullen...a'hum. Cheers bro.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 20 September 2013 · 00:14
    belgium finest beer natuurlijk 😉
    Die dump hou ik je aan vrind. Ik zie je op het pieperfeest...
    take care
    knowledge is powder
  • Rudy
    Tourist
    Rudy op 20 September 2013 · 09:29
    Ik heb een tijd lang op burton schoenen geboard (naam even kwijt), 2/3 jaar geleden overgestapt naar Nike's. Destijds ook 32's gepast maar de pasvorm van de nike's was fantastisch. Ik moet zeggen dat ik er stiekem erg tevreden mee ben!

Overigens waren de verkooppunten destijds beperkt, mogelijk nu wat uitgebreider,.
    Succes!
    powwowwow jippie yoo jippie yee
  • JustFrank
    Advanced
    JustFrank op 20 September 2013 · 10:56
    @atlasemiel, wellicht een idee om met je schoen bij MKski langs te gaan wellicht kunnen zij iets permanents fixen....
    Life is Good! Enjoy the Ride!
  • holi4
    Beginner
    holi4 op 20 September 2013 · 11:54
    Ik heb vorig jaar K2 Thraxis aangeschaft, met BOA. Ik heb normaliter maat 46 (snowboardschoen) en wilde graag de Salomon F30 kopen. Bij het passen bleek dat ik 46 2/3 nodig zou hebben terwijl ik bij de Thraxis wel in een 46 paste. De schoenen tegen elkaar aangehouden en ondanks de aanwezigheid van een gewone binnenschoen was de Thraxis nog korter ook. Vind het zelf een superfijne, stijve boot.
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 20 September 2013 · 15:46
    @J122. Kijk das een hele goeie tip! Had ik nog niet aan gedacht. Ik zat er wel stiekem aan te denken zelf wat te fixen.
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 20 September 2013 · 15:46
    belgium finest beer natuurlijk 😉
    Die dump hou ik je aan vrind. Ik zie je op het pieperfeest...
    take care 3zel op 20 sep. 2013 00:14

pfft, das een opluchting 😃

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro