GEZOCHT: Jones Mountain Twin of Sick Stick

• Freek
    Beginner
    Freek op 17 January 2012 · 11:03
    jaja kom maar op, lach maar!

Ben ik heel braaf aan het 'sparen', overbodige boards de deur uit aan het werken.. etc.etc.
    M'n zinnen gezet op een Jones Mountain Twin 1.59 (indien niet mogelijk dan een 1.55) kijk al een paar keer in de shop en zie 'm daar heel mooi naar 379,- euro gaan. Die wil ik hebben! Juist ja.. Dat dacht(en) ander(en) natuurlijk ook.. Alleen nog een 1.64XL en die wil ik niet. Dan toch maar die Sick Stick? nah, 579,- vind ik nu echt iets te overdreven

Dus echt, ik waag het erop..  😮 Heeft of weet iemand een (liefst tweedehands) Mountain Twin 1.59 (of 1.55) voor een mooie prijs? Of misschien  :-[ .. heel misschien heeft iemand nog een Sick Stick (1.60) liggen?  ;D

• MarcoV
    Tourist
    MarcoV op 17 January 2012 · 11:38
    Dat is wel even balen ja ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt  :-X.
    Als ik even google vind ik een paar winkels die de 159 nog verkopen, waaronder (zo snel bekeken) één winkel die hem voor €360 in de aanbieding heeft  staan (wel een online shop) dat is volgens mij wel de mountain twin van vorig jaar maar ik neem aan dat dat niet veel uitmaakt?
    http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=jones+mount...
    Never call last run
  • freek
    Beginner
    freek op 17 January 2012 · 11:40
    als jij doelt op Roha.. dat is een 160W

bedankt voor t meedenken iig
  • MarcoV
    Tourist
    MarcoV op 17 January 2012 · 11:42
    [s]Nee zuidwest6.nl[/s] ik zit niet goed te lezen sorry 😞, niet voorradig. Misschien bij van den berg surf proberen die schijnt ze wel op voorraad te hebben en misschien kunnen ze een mooie prijs maken?? Succes in iedergeval!
    Never call last run
  • Steef
    Advanced
    Steef op 17 January 2012 · 11:46
    Ik weet niet wat je weegt, hoe groot je bent, en wat je van plan bent, maar persoonlijk zou ik eerder voor een SickStick 160 gaan ipv 156....
    Every turn is a sign of weakness
  • freek
    Beginner
    freek op 17 January 2012 · 11:50
    1.75 x 80kg
  • freek
    Beginner
    freek op 17 January 2012 · 12:01
    .
  • roelwillems
    Beginner
    roelwillems op 17 January 2012 · 13:41
    Weet dat Boardstyle en Eurofun het meest recente model Jones Mountain Twin in 159 hebben staan. Zit wel iets boven de 379,- geloof ik (rond de 400e), maar informeren kan geen kwaad.

** Disclaimer, ik ken de eigenaren van zowel Boardstyle als Eurofun.. maar heb geen aandelen 😉 Oog viel op de post omdat ik net terug ben van een weekje wintersport waar ik een Jones Mountain Twin 159 heb getest **
  • Steef
    Advanced
    Steef op 17 January 2012 · 13:51

1.75 x 80kg

Ter vergelijking: ik (lichtgewicht) weeg zo'n 60-65 kg en ben blij dat ik een 160 heb genomen. Stond bijna op het punt een 156 te kopen maar denk dat die wat aan de korte kant was geweest..
    Every turn is a sign of weakness
  • freek
    Beginner
    freek op 17 January 2012 · 13:54
    @steef: bedankt voor de tip
    @Roel: enthousiast?
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 20 January 2012 · 11:44

1.75 x 80kg

160!  Hier 1.88 x 80 kg spieren  😉

Ben het helemaal een met Steef!

Heb een 2010 Sick stick gereden in 160 en dat was voor mij prima, zou hem zeker niet korter rijden!
    Ikzelf zou hem zelfs langer kopen, maar ik ben ook gewend aan 164 boards.
  • Simon
    Tourist
    Simon op 20 January 2012 · 13:42
    hier staat een sick stick 160 aan 30%
    http://freshfarm.it/tavole-snowboard/tavola-snowboard-salomon--sick-st...

Is denk ik van dit seizoen, dus wel een goeie prijs?
    Talk less, ride more
  • thijzel2
    Tourist
    thijzel2 op 20 January 2012 · 16:37
    Sickstick hadden we ook in de shop al afgeprijsd... http://shop.wepowder.nl/salomon-snowboard-sick-stick.html...
  • jefrem
    Beginner
    jefrem op 28 January 2012 · 10:47
    ook ik ben op zoek naar een Jones Mountain Twin alleen ik twijfel nog over de maat.
    ben 1.85 75kg en schoenmaat 45 zou ik dan de 158 of de 160w nodig hebben?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 29 January 2012 · 23:54
    @freek: veel van de Jones dealers staan hier vermeld http://www.newsports.nl/Gaastra/dealers_benelux_internet.pdf... Ik zou zeggen, check hun internetpagina/telefoonnummer en kijk of ze nog voorraad hebben. 1m55 zou volgens mij nog te krijgen moeten zijn.

@jefrem: zo te lezen gaat vooral je schoenmaat de doorslag geven bij jouw keuze. In dat geval: neem je schoenen en bindingen mee! Zelf kan ik met schoenmaat 46 1/3 met een bepaalde boot/binding combinatie nog steeds op relatief smalle boards overweg, al ga ik bijna standaard voor wide boards.
  • jefrem
    Beginner
    jefrem op 1 February 2012 · 11:11
    @erwin
    ben afgelopen zondag bij burnside geweest en het is zelfs een 151 geworden.moet makkelijk kunnen volgens Herm dus we gaan het meemaken in maart.had ook nieuwe schoenen en bindingen dus alles is weer netjes afgesteld.
  • poling
    Beginner
    poling op 1 February 2012 · 11:34
    en je wilt er pow mee rijden???
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 1 February 2012 · 11:44

en je wilt er pow mee rijden???

Kan me niet voorstellen dat burnside dan deze maat adviseert.  😉
  • jefrem
    Beginner
    jefrem op 1 February 2012 · 11:51
    hahaha herm was op pad geweest met pro rijders van ik dacht 32 (maar kan me vergissen) en die jongens reden zelfs nog korter zei hij.dus we gaan het mee maken.in maart naar de flaine snowtrip en dan zijn ze er van burnside ook in die zelfde week.echt pow rijden is het nog niet voor mij.nog een hoop te leren 😉
  • freek
    Beginner
    freek op 1 February 2012 · 12:53
    Ik was erbij en ja, dit is het advies. En waarom? Omdat wij niet achter de sneeuw aanrijden en dus nooit meer dan 50cm vers onder de plank hebben. Mij verbaast het advies overigens nog steeds hoor 😃 vind het erg kort
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 1 February 2012 · 15:17

Ik was erbij en ja, dit is het advies. En waarom? Omdat wij niet achter de sneeuw aanrijden en dus nooit meer dan 50cm vers onder de plank hebben. Mij verbaast het advies overigens nog steeds hoor 😃 vind het erg kort

Als het doel is om met dit board voornamelijk piste/park te rijden en als er dan eens sneeuw valt de verse sneeuw in te duiken, dan kan ik het wel begrijpen. Wil je juist leren poeder te rijden, dan lijkt het me wat kort.
    Ik ben zeker geen fan van enorm lange boards, reed en rijd zelf een Burton Malolo 158 & Jones Hovercraft 156 met mijn 184cm & 80kg, maar dit zijn boards die je met veel setback rijdt. Met je 185cm heb je met je twin volgens mij weinig nose over en is het volgens mij moeilijker poeder te rijden.

....en b.t.w. 50cm vers is nu ook weer niet zo normaal hoor. (tja misschien dit seizoen)
  • freek
    Beginner
    freek op 1 February 2012 · 15:34
    daarom zei ik ook 'nooit meer dan' 😉
    en uiteindelijk kom je daar ook in weg met een normaal 1.55 board, want laten we wel wezen: met ELK board kom je uiteindelijk beneden, 't kost je alleen wel je achterste been 😉 en de jones mountain twin is nou ook niet echt een dedicated poederplank te noemen
  • freek
    Beginner
    freek op 26 March 2012 · 15:15
    maar wel een heel fijn plankje en ik heb zojuist een 1.59 op de kop getikt.!
  • Vincent.S
    Beginner
    Vincent.S op 15 April 2012 · 18:37
    Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe plank.
    vorige week in de paas-poeder een sick stick 160 getest. Geweldig board! in de poeder en op de piste. M`n oude board (option kevin sansalone 165w) lijkt wel een vrachtwagen. overweeg nu serieus een 163. Maar hoe verhoudt de sick stick  zich tot een jones mountain twin?  lijken ze op elkaar of is het een wereld van verschil. Iemand beide boards getest ?
    Alvast bedankt, Vincent

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro