hulp gevraagd bij aankoop armada jj

• pimmeke
    Advanced
    pimmeke op 23 January 2012 路 19:58
    hallo,

Eerst en vooral een beetje info over mezelf, ik ben een man van1,70 groot en weeg 60kg.
    Momenteel ski ik met de poederdagen op een volkl bridge 1,79 van vorig seizoen http://www.powdermag.com/buyers-guide-2011/2011-volkl-bridge-skis/...
    Ik vind het een leuke ski maar tussen de bomen vind ik hem net niet wendbaar genoeg.
    Ik ben nu wat aan het twijfelen tussen de lengte van de jj, mijn voorkeur gaat naar de 1,75 maar omdat ik een lichtgewicht ben twijfel ik toch een beetje tussen de 1,75 en de 1,65.

Alvast dank voor de adviezen!
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 23 January 2012 路 20:15
    hoi Pimmeke,

kiezen zul je toch zelf moeten doen, maar ik kan je mijn ervaringen wel delen 馃槈

Ik ben 176 en weeg 70 kg. In december heb ik de Armada JJ 185 gekocht (bij MK) en ben er zeer blij mee. Deze is makkelijk te ski脙芦n en (in mijn ogen) zeer wendbaar. Dit natuurlijk mede vanwege de full rocker. Ik heb geen moment spijt dat ik de 185 heb gekozen, mijn advies zou zijn om voor de 175 te gaan.

succes met je keuze!
    groet,
    Rob
  • bpomerantz2
    Tourist
    bpomerantz2 op 23 January 2012 路 20:42
    minimaal 175 indeed. 165 word veel te kort. ski is erg makkelijk en wendbaar dus de lengte merk je niet echt.
    Anders test je eerst een paar via http://www.ispowder.nl/try-before-you-buy-c-132.html...
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 23 January 2012 路 20:43
    Hoi Pim,

Ik heb zelf ook de JJ's van dit jaar en het is echt een top ski! Maar ik zou hem wat langer kopen dan dat je denkt dat je nodig hebt, want ski skied namelijk een stuk korter dan je misschien zult denken. de effectieve ski length op de piste is bij mijn 185 is misschien maar 165 ofzo. Zelf ben ik 1.87 ongeveer en ik heb zelfs het gevoel dat de 195 nog beter had gepast bij me. Maar dat werd weer iets te veel van het goeie vond ik.

Als je een beetje agressief skied zou ik zeker voor de 175 gaan!

Succes ermee, en alvast veel lol met de JJ want dat zul je hebben!  ;D
    Discover the unknown
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 23 January 2012 路 21:33
    Effectieve kantenlengte ligt volgens mij ergens tussen 115 en 130... JJ skiet kort en is voor iedereen de bocht om te krijgen, zowel in 175 als 185. In 195 is ie iets stijver, dus misschien iets serieuzer, maar alles daaronder zou ik me geen zorgen over maken...
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 24 January 2012 路 00:24
    Ik ben 1.75 en rond de 60/65 kg en heb de JJ's (175) staan en ik heb nog nooit zo'n grote glimlach op mijn gezicht gehad van een paar ski's.

Omdat ik niet kon wachten ben ik ze voor het eerst indoor gaan testen. Korte bochtjes maak je met gemak en een hele grote glimlach. De verhuurskis (carve) van dezelfde lengte hebben een radius van 18m en de JJ van 12m. Kickers rijden kan er ook prima mee 馃構

Mocht je in de buurt van Roosendaal/Breda wonen wil ik wel zo aardig zijn dat je ze een keer kan proberen bij Skid脙麓me 馃槈

Wat Rob al zegt: dit zijn onze ervaringen en misschien vindt jij het wel niks, al zou ik dat niet zozeer kunnen begrijpen want het is skie脙芦n want het pure fun om die dingen te gebruiken.
    It's always snowing somewhere
  • pimmeke
    Advanced
    pimmeke op 24 January 2012 路 22:25
    Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik eruit ben en dat ik ga voor de 175 . Veel van mijn vermoedens worden bevestigd door jullie.
    @Kevin bedankt voor het aanbod maar ik woon toch een heel eindje van Breda, Jij gaat bij toeval niet niet naar Grand Massif van 3 tot 7 feb?
    Nu nog effe bekijken waar ik hem ga bestellen...
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 24 January 2012 路 22:47
    Hoi Pim,
    Bij sport conrad . de nu voor 479. De 175 is nog op voorraad waarbij er geen verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast zou ik even een belrondje bij de Nederlandse speciaalzaken doen.
    Goede keuze, veel skiplezier!
  • prefix
    Tourist
    prefix op 26 January 2012 路 14:18
    goede keuze lijkt mij en ook leuke actie bij sport-conrad!
    The joy i get from skiing, thats worth dying for
  • pimmeke
    Advanced
    pimmeke op 26 January 2012 路 14:41
    Ik heb hem gisteren besteld bij sport-conrad met marker baron bindingen.
    Kan niet wachten dat ze voor men deur staan! 8)
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 27 January 2012 路 11:31
    Ik zit er ook sterk aan te denken om deze aan te schaffen. Ik ben alleen uit ander hout gesneden dan pimmeke. Ben 185 en 100kg. Ik zit dan ook aan de 195 te denken. Welke bindingen adviseren jullie trouwens?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 27 January 2012 路 13:01

Ik zit er ook sterk aan te denken om deze aan te schaffen. Ik ben alleen uit ander hout gesneden dan pimmeke. Ben 185 en 100kg. Ik zit dan ook aan de 195 te denken. Welke bindingen adviseren jullie trouwens?

Ligt eraan wat je ermee gaat doen.  Tourbindingen nodig of niet.  Wil je extra licht.  Wat is je budget?  Ski je normaal of doe je ook extreem (cliffs?).  Heb je gewone of AT boots?
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 27 January 2012 路 13:29
    @ Saint Usuge, Als je ze snel wilt hebben gewoon your Local Shop kiezen. Check even Snowcountry http://shop.wepowder.nl/armada-jj-ak.html Zelfde prijs als in duitsland. En local shop is ook wel handig als er wat met je ski's is, niet moeilijk-moeilijk met allerlei pakketpost weer terug naar duitsland sturen. Ff pm-en met Thijzel of Nero en het wordt opgelost.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 27 January 2012 路 14:15
    Ik ben een binnende offpiste rijder. Heb nu 78mm Fischer ski's en die zijn gewoon te smal voor mijn gewicht om echt lekker offpiste te gaan. De reviews van de JJ spreken mij wel aan aangezien je er op de piste ook nog mee uit de voeten komt. De snelheid om ze aan te schaffen is er niet echt. Waarschijnlijk zitten mijn ski-trips er voor dit jaar al weer op maar ik wil volgend jaar zeker een paar nieuwe ski's hebben.
    Wat betreft bindingen heb ik erg weinig verstand. Tour bindingen zijn iig niet nodig.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 27 January 2012 路 14:28

Ik ben een binnende offpiste rijder. Heb nu 78mm Fischer ski's en die zijn gewoon te smal voor mijn gewicht om echt lekker offpiste te gaan. De reviews van de JJ spreken mij wel aan aangezien je er op de piste ook nog mee uit de voeten komt. De snelheid om ze aan te schaffen is er niet echt. Waarschijnlijk zitten mijn ski-trips er voor dit jaar al weer op maar ik wil volgend jaar zeker een paar nieuwe ski's hebben.
    Wat betreft bindingen heb ik erg weinig verstand. Tour bindingen zijn iig niet nodig.

Als je van 78 fischers afkomt, kun je ook naar de 192 armada TST kijken: deze heeft een JJ voorkant maar een vlakke achterkant (geen rocker) en skiet beter op de piste.  De JJ is wel heel wendbaar maar dat komt omdat je effectieve kantenlengte heel klein is.  TST skiet op de piste meer als een gewone ski (maar draait nog steeds makkelijk door de neus). Bij Sport conrad 399.

Vwb bindingen: maakt niet veel uit.  Als je geen rare dingen doet: een gewone binding aanschaffen.  Met jouw formaat zou ik een max DIN 14 minimaal doen, dus bijv. een Atomic FFG 14 of 16, marker jester 16 of salomon sth 14...
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 30 January 2012 路 12:20
    hmm misschien inderdaad nog niet zo'n gek idee die TST
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 30 January 2012 路 13:03

Ga je glimlach/te grote grijns maar vast oppoetsen dan, want die ga je nodig hebben 馃槈
    It's always snowing somewhere
  • pimmeke
    Advanced
    pimmeke op 31 January 2012 路 16:48

[quote author=pimmeke link=topic=3580.msg50498#msg50498 date=1327585270]

Ga je glimlach/te grote grijns maar vast oppoetsen dan, want die ga je nodig hebben 馃槈
    [/quote]

Ik hoop het, maar ik heb er een goed gevoel bij.De levering zou normaal voor morgen zijn!  8)
  • pimmeke
    Advanced
    pimmeke op 3 February 2012 路 22:35
    Ik heb ze vandaag eindelijk aangekregen, net op tijd om te vertrekken naar Grand Massif!
    Wat een hel op de Belgische wegen...  we moesten normaal rond 24u aankomen maar we zijn nog maar aan Luxeburg.
    T'zal morgen een zwaar dagje worden!
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 3 February 2012 路 23:17
    Veel plezier met je nieuwe JJ's, gaat vast lukken!
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 26 February 2013 路 17:38
    Deze winter heb ik via marktplaats een paar Armada 185 JJ's aangeschaft. Vorige week heb ik ze goed uit kunnen proberen in Zauchensee in de vederlichte poeder. Daarnaast heb ik ze ook gewoon op de piste gereden. Wat een vetrouwen krijg je door die skies!! Het is net of alles makkelijker wordt. Ik ben ben er off-piste beter door gaan rijden dan ik on-piste deed. Ook op de piste kun je er goed mee uit de voeten op gemiddelde snelheden. Ik ben er echt super blij mee en kan ze iedereen aanraden. Nu nog aan mijn conditie werken en volgend jaar gaan er veel meer poedertripjes volgen...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 26 February 2013 路 18:02
    Deze winter heb ik via marktplaats een paar Armada 185 JJ's aangeschaft. Vorige week heb ik ze goed uit kunnen proberen in Zauchensee in de vederlichte poeder. Daarnaast heb ik ze ook gewoon op de piste gereden. Wat een vetrouwen krijg je door die skies!! Het is net of alles makkelijker wordt. Ik ben ben er off-piste beter door gaan rijden dan ik on-piste deed. Ook op de piste kun je er goed mee uit de voeten op gemiddelde snelheden. Ik ben er echt super blij mee en kan ze iedereen aanraden. Nu nog aan mijn conditie werken en volgend jaar gaan er veel meer poedertripjes volgen... Saint Usuge op 26 feb. 2013 17:38

Goeie stoke te lezen, altijd mooi, maar toch deze vraag; is dit je 1e ski van deze breedte? Eerder op skis met rocker/camber/rocker gestaan? etc..
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 26 February 2013 路 18:21
    Klinkt goed allemaal!
    Ik ben 195 89kg en ski met veel kracht.
    Heb de 195 jj genomen de al versie dus.
    Kon hem in de hal prima onder controle houden ondanks de rental bindingen.
    Volgende week ga ik ze met goede bindingen testen inde echte sneeuw
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 26 February 2013 路 20:46
    @Fabergé ik heb al een aantal jaren een "normale" camber all-mountain ski. De JJ is ook de eerste rocker ski die ik gereden heb.
  • Barryman9
    Tourist
    Barryman9 op 13 March 2014 路 08:26
    Klinkt goed allemaal!
    Ik ben 195 89kg en ski met veel kracht.
    Heb de 195 jj genomen de al versie dus.
    Kon hem in de hal prima onder controle houden ondanks de rental bindingen.
    Volgende week ga ik ze met goede bindingen testen inde echte sneeuw rutgerberge op 26 feb. 2013 18:21

ben er benieuwd naar je review! zelf ben ik 199 en weeg 90kg. ik heb de afgelopen jaren moeite met het vinden van de juiste ski's. met te lange en stijve ski's kan ik niet uit de bocht. afgelopen winter na paar keer wisselen bij de verhuur kwam ik uit op een nordica ace of spades van 1.85. en daar heb ik goed op kunnen skien. Maar voor het mooie iets te smal.

iemand tips?
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 13 March 2014 路 08:37
    Grappig dat begraven topics zo weer worden opgegraven 馃槂

@SaintUsuge Ik ben qua anatomie met jou te vergelijken (181 / 98kg). De JJ is eigenlijk geen lat voor zwaardere skiers dus ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen. Ik wil mijn huidige Salomon Labs vervangen door een lat met tourbindingen. De bindingen heb ik overigens al, dus alleen nog zoektocht naar de lat.
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 13 March 2014 路 12:20
    @Spoojuh Ik moet zeggen dat mijn ervaring beperkt is maar ik zal proberen uit te leggen wat ik van de 185JJ's vindt. Ze zijn erg makkelijk te skien gezien het korte contactopppervlak met de sneeuw. Daardoor is bochten draaien tussen de bomen erg makkelijk. Het zijn ontzettende speelse skies. Als ik stukken op de piste ski voldoen ze ook prima totdat ik echt op snelheid ga rijden. Dan merk ik dat ze niet heel stijf zijn. Doordat de skies breed zijn en ik met mijn voet laag op de ski sta (in vergelijking tot mijn piste ski's) moet ik veel sterker de ski op zijn kant drukken om gesneden bochten te kunnen maken. Dit gaat overigens wel goed maar het vergt wat meer aandacht dan bij gewone piste ski's. In de poeder moet je de 185JJ volgens mij echt zien als een speelse poeder bak en niet als Big mountain ski. Aangezien dat ook niet mijn nivo is kan ik nog jaren met deze ski's vooruit.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 13 March 2014 路 12:44
    @SaintUsuge Bedankt voor je uitleg. Overigens is mijn ervaring ook beperkt hoor 馃槂
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 13 March 2014 路 13:40
    De AK JJ's (195cm) zijn perfect voor de zwaardere niet enorm ervaren offpiste skiers. Veel float, enorm makkelijk te draaien en ze geven je veel zelfvertrouwen.
    Ze zijn niet echt stijf behalve het stuk onder de voet, dat is stijver dan de gewone JJ's.

Denk dat iedereen die boven de 180cm is beter op de AK's kan stappen dan op de JJ's,

Heb ze nu een halve week getest met een FFG 14 binding.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 13 March 2014 路 13:48
    @Haagje Normaal gesproken zou ik ook voor de AK gaan, maar ik ga er Fritschi's opschroeven. Hiken met 195cm onder je voet is dan niet echt lekker.

Overigens weet ik helemaal nog niet wat het gaat worden, maar 1 ding is zeker het wordt meer tour-georienteerd. De JJ is dan trouwens ook niet de meest voor de hand liggende optie.

Ik heb de Stockli Stormrider 107 op het oog, maar die kost een godsvernogen en er is moeilijk aan te komen.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro