Meer mensen moeten mutsen maken!

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 2 May 2012 · 19:56
    [sub]Prefered music of choice: david guetta – titanium 😉
    Nee tuurlijk niet! Smoke on the water.[/sub]

Eerder deze winter liep mijn winter vroegtijdig af en bleef ik zitten met de vraag: “Wat kan ik nu, zonder al te veel lichaamsbeweging, maken van de rest van het seizoen?!” Verschillende ideeen passeerden de revue maar konden (voorlopig) geen doorgang vinden omdat er toch net iets teveel handigheid en beweging bij kwam kijken. Meer daarover, onder voorbehoud, later. Om de verveling tegen te gaan surf je nog wat rond op wepowder, je kijkt een filmpje hier en een trailertje daar, snuffelt nog wat mooie foto's langs en plotseling zit je een filmpje te kijken van twee skiers die in hun skifilmpje nog vrije tijd hebben tussen de afdalingen door. En wat doen ze dan buiten wat urban golf? Precies. Mutsen maken. Wat zeg ik, mutsen haken nog wel.

De logische vraag blijft dan “how hard could it possibly be?”. Waar ik eerder een tikkeltje huiverig werd na deze vraag, kwam ik nu tot de conclusie dat ik toch niks beters te doen had. 'With time to kill and drinking money to spend' gaf dat de enige echte vraag: Hoe moet dat dan, dat haken? Dat probleem is uitgelegd door google en het feest kon beginnen.

Je begint na een klein opwarmertje misschien wat lomp en simpel (maar met enige uitdaging in het gebruik van een 2e kleur)...

En gaat door met wat geexperimenteer met maten...

Als je daar dan wat feeling voor hebt, ga je voor het echte werk: een muts!

Als dat dan ook nog lukt en een naamgenoot heeft snel een muts nodig voor een skitripje, draai je je ene hand niet om voor een muts in de kleuren van z'n outfit: [sub](bonuspunt als je de achtergrond herkent 😃 )[/sub]

Nu je mutsmaakskills aardig op niveau komen wil je wel eens iets uitdagends proberen: Hoe maak ik motiefjes in zo'n muts?

En omdat je er op een hele hele hele koude dag niet voor Jan met de korte achternaam wil lopen omdat je rooie wangen van de kou hebt, breidt (oke, haak) je je mutsenquiver uit met de ULTRAmuts:

Aan de rooie wangen kan het nu niet meer liggen 😃

En dan nu de gratis tip van de week: Maak meer mutsen voor minder munten! Volgens mij maak je namelijk zelf voor minder geld een leukere muts dan je snowboard- of ski-boer. Of heb jij die tien uur op de Autobahn als bijrijder naast bijrijders Tom&Tom wel wat beters te doen?

Nu was mijn winter natuurlijk nog niet voorbij, maar die arm werd bruikbaarder en bruikbaarder...
    And I'm stayin' stoked!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 2 May 2012 · 21:42
    Super!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 3 May 2012 · 07:46
    Misschien moet je ns een keer op werkbezoek naar de omaatjes in disentis, die de mutsen van zai maken ;D
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 3 May 2012 · 10:53
    Kunnen er niet een paar met wepowder logo geregeld worden?  ;D
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 3 May 2012 · 13:42
    Nice!
  • Bowen
    Advanced
    Bowen op 3 May 2012 · 18:17
    Ooit is een keer een muts gehaakt op seizoen, niet echt mijn ding. Maar ik heb nog wel een tip: grofste garen gebruiken en grootte haken maken, ben je zo klaar!
  • SjefS
    Beginner
    SjefS op 4 May 2012 · 09:39
    Iedereen zal hier naast http://www.kaskofsweden.com vast ook wel van http://www.poederbaas.com hebbben gehoord, soort van vergelijkbare verhalen. Verder als tip voor inspiratie voor exceptionele mutsen: http://www.baardmuts.nl/ 😃
  • Echo
    Advanced
    Echo op 4 May 2012 · 10:20
    Haha, geweldig man!
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 4 May 2012 · 10:34
    Kunnen er niet een paar met wepowder logo geregeld worden?

Wellicht 😉
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • karel
    Tourist
    karel op 4 May 2012 · 11:31
    naar aanleiding van dit topic gister op http://www.dewolfabriek.nl ook een doe-het-zelf beanie haakpakket besteld... ben beanieuwd wat ik ervan ga vinden.
  • poling
    Beginner
    poling op 4 May 2012 · 12:10
    my god... ???

😉
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 4 May 2012 · 12:32

Kunnen er niet een paar met wepowder logo geregeld worden?

Wellicht 😉

Dat was natuurlijk mijn allereerste poging en die ging toen nog niet 'as planned'.
    Nu verwacht ik dat het prima te doen moeten zijn.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Berger
    Tourist
    Berger op 4 May 2012 · 18:42
    vet idee [size=8pt]/ stuurt mail aan mams [/size]
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 May 2012 · 21:30
    Geinig 😃
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 5 May 2012 · 10:40
    Leuk!
    Powder makes me happy!
  • imke
    Advanced
    imke op 18 January 2015 · 20:08
    Tof verhaal! Dit is precies hetgene wat ik nu doe. Enkelbanden gescheurd met skieen. Gelukkig bijna terug naar de sneeuw!! En heel veel blije mensen met nieuwe mutsen!
  • Savage
    Beginner
    Savage op 18 January 2015 · 21:08
    Bij ons in de groep lopen er een aanta met een Minion muts. Via een vriendin met een uit de hand aan het lopen hobby 😀
    Zie: www.tantetina.nl
    Daar valt ook vast wel wat te regelen met een wepowder vlok. 😋

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro