poeder is een keuze..emigeren naar zwitserland?

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 11 March 2013 · 16:41
    @ Telemikey: Wist je dat er in Visp zelfs een 'scheepswerf' zit?
    Vond ik als maritiemer in spe nogal een verrassing.
    Wie weet wat bertjebertje allemaal voor mooie banen tegenkomt in Davos.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • TMOZ
    Advanced
    TMOZ op 12 March 2013 · 10:20
    Vet!
    PS Mocht je nog een baantje tegenkomen waar ze een ingenieurs geoloog en/ of iemand met kennis van geothermie nodig hebben dan houd ik me warm aanbevolen! telemikey op 8 mrt. 2013 11:40

@telemikey;

- als skileraar met achtergrond geologie kun je je klanten uitleggen hoe de bergen en zichtbare lagen zo gevormd zijn.
    - als skileraar met achtergrond ingenieur kun je uitleggen hoe de ski's en bindingen in elkaar zitten en ontworpen zijn
    - als skileraar met achtergrond geothermie kun je goed adviseren welke pistes en hellingen het langst lekkere sneeuw houden.

ik zie een match.
    The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 12 March 2013 · 10:24
    Ik ook, maar vooral als we dat eerste stukkie 'skileraar' kwijt kunnen...
    White room,Pillow lines,I rule
  • Allart
    Beginner
    Allart op 12 March 2013 · 13:48
    Maar van "ski" telemark? 😉 of wil je liever het stukje "leraar" kwijt? 😋
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 12 March 2013 · 15:49
    😃

Tja, zoals in mijn profiel staat is mijn situatie wat anders dan van sommigen/ velen hier: huisje, boompje, beestje, hypotheekje, etc. Een beetje studentikoos op minimaal inkomen op een kamertje naast de apres ski bar gaat 'm voor mij niet (meer) worden.

Emigreren naar de alpen is een half serieus idee. Maar als het dan zou gebeuren dan zal dat alleen gaan op een serieus inkomen. Ik praat niet over het inkomen van een bankier of top bestuurder maar mijn gezin moet er 'normaal' van rond kunnen komen...
  • poling
    Beginner
    poling op 12 March 2013 · 15:59
    @telemickey, dito hier. met 2 jonge kids schijn je meer verantwoording te moeten nemen 😉

maar er zijn wel mogelijkheden, ook met een goed inkomen
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 12 March 2013 · 20:20
    Mag ik een ieder er op wijzen dat ik GEEN MICKEY ben maar een MIKE? No harm done maar het valt me wel op.

Verder: point taken.
  • poling
    Beginner
    poling op 12 March 2013 · 20:27
    excuses Mikey, goed punt, ieder zijn eigen naam 😃

maar het maakt de stap wat minder evident. meer dingen om te overwegen die gelijk al van belang zijn.

als het goed is komt mijn cv deze week ergens bij iemand op zijn buro in Basel 😃
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 12 March 2013 · 20:36
    Je bent ook niet alleen, en zoals ik al zei, no problem.

Inderdaad, het maakt het net allemaal dat beetje minder gemakkelijk: ik zoek meer zekerheid dan ik anders zou doen, een betere baan, een groter huis, een kindvriendelijkere omgeving etc. En als je zo doorgaat, ga je nooit... zie waar ik nu zit.

Ach, weet je, elk voordeel heb zn nadeel. Ik heb ondertussen ook de prettige kanten van NL gezien...

Maar dat neemt niet weg dat als er een mooie kans langs komt, dan ben ik iig wel geneigd m te pakken. En na afgelopen wintersport hoorde ik vanuit de kids ook ineens medestanders om elk weekeind op de skis te staan 😀
  • TMOZ
    Advanced
    TMOZ op 13 March 2013 · 10:28
    Je bent ook niet alleen, en zoals ik al zei, no problem.
    Inderdaad, het maakt het net allemaal dat beetje minder gemakkelijk: ik zoek meer zekerheid dan ik anders zou doen, een betere baan, een groter huis, een kindvriendelijkere omgeving etc. En als je zo doorgaat, ga je nooit... zie waar ik nu zit.
    telemikey op 12 mrt. 2013 20:36

tuurlijk is dat heel logisch en een minimum, maar
    het gaat om de droom en niet om de beren op de weg ernaartoe he ?!
    Bovendien, besef ook dat hoe lastiger je het avontuur maakt, hoe vetter het is als het lukt.

paar jaar terug van mn vader gehoord dat ze toen ik kind was naar Zwitserland hadden willen verhuizen, maar een van de redenen om het niet te doen de kinderen waren. Terwijl ik het achteraf alleen maar heel heel graag gehad had....
    The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 13 March 2013 · 12:03
    Tuurlijk!

Ik heb vroeger als kind met enige regelmaat van thuisbasis gewisseld en dat voornamelijk als positief heb ervaren. Natuurlijk zaten er ook minder leuke kanten aan. Kijk niet naar de bomen maar naar de ruimte er tussen... Maar als gezin mooet je er allemaal een beetje zo in staan en er zin in hebben.

Enfin, my dream lives on...
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 16 March 2013 · 16:19
    @meteomorris: Thanks! Maar ik heb er niets voor gedaan. Nouja, de goede vrouw vinden 😃

@Mikey en anderen: Besef je ook dat werken in Nederland wel extreem relaxed is. Ik denk niet dat er veel andere landen zijn waar je zo'n informele, niet-hierarchische verhouding met je werkgever kan hebben als in Nederland. Parttime werken, ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en dat soort zaken zijn in vele andere europese landen een stuk lastiger.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 4 April 2013 · 14:21
    @bertjebertje Vergeet niet je seizoenspas al deze zomer te kopen, dan krijg je een mooie korting!
    Rex Monte - Amor Nix
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 4 April 2013 · 14:33
    [mention="/profile/56"][mention=56]@meteomorris[/mention][/mention]: Thanks! Maar ik heb er niets voor gedaan. Nouja, de goede vrouw vinden 😃 [mention="/profile/8450"][mention=8450]@Mikey[/mention][/mention] en anderen: Besef je ook dat werken in Nederland wel extreem relaxed is. Ik denk niet dat er veel andere landen zijn waar je zo'n informele, niet-hierarchische verhouding met je werkgever kan hebben als in Nederland. Parttime werken, ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en dat soort zaken zijn in vele andere europese landen een stuk lastiger. bertjebertje op 16 mrt. 2013 16:19

Ach, weet je, elk voordeel heb zn nadeel. Ik heb ondertussen ook de prettige kanten van NL gezien...

Precies, dat bedoelde ik ook.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 4 April 2013 · 14:58
    [mention="/profile/1175"][mention=1175]@bertjebertje[/mention][/mention] Vergeet niet je seizoenspas al deze zomer te kopen, dan krijg je een mooie korting! WhitePowder op 4 apr. 2013 14:21
    thanks voor de tip @WhitePowder. Weet jij hoe het zit met passen voor de regio / heel Graubunden etc? Zag ook een ander topic over een pas met zelfs Ischgl erbij. Is er ook een pas voor heel GRaubunden bv? Op davos.ch kan ik het zo snel niet vinden.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 4 April 2013 · 21:21
    Ik heb zelf de TopCard, die pas is winter en zomer geldig in:

-Davos Klosters
    -Flims Laax Falera
    -Ischgl Samnaun

Die korting geldt bis 11.05.2013. dan is het CHF 1'040.00 daarna is het CHF 1'230.00

https://www.topcard.info

Ik ken geen 'betere' passen dan dit.
    Rex Monte - Amor Nix
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 24 April 2013 · 18:49
    De Zwitsers hebben al de Wepowderaars die (willen) vertrekken in de gaten gekregen:
    http://www.nu.nl/buitenland/3405734/zwitserland-weert-nederlandse-immi...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 20 August 2014 · 22:58
    Even een wat ouder topic uit interesse weer wat leven in blazen. @poling Ben je nog verder gekomen met je emigratieplannen? Mag je CH inmiddels 'thuis' noemen?
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • MDA
    Advanced
    MDA op 21 August 2014 · 00:27
    Ik wel vanaf 1 Oct...
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • Teze
    Tourist
    Teze op 21 August 2014 · 09:36
    Ik wel vanaf 1 Oct... MDA op 21 aug. 2014 00:27

welcome in CH!

Ik ben hier zelf nu ook al aantal maanden gesettled.

Alhoewel ik hier nog gerust een tijdje hoogtemeters met de MTB wil maken, begint het wintergevoel toch ook al een beetje te kriebelen. 's morgens al vrij fris en de hoogste toppen hebben een mooi extra laagje wit gekregen.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 21 August 2014 · 11:51
    @Teze Gaaf, waar woon je?
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 21 August 2014 · 13:29
    @Teze IDD Gaaf 😃 Moet deze winter dan vast lukken om een keer samen te rijden 😃
  • Teze
    Tourist
    Teze op 21 August 2014 · 14:31
    @Arjen, We wonen in een dorpje in the 'middle of nowhere' 😃 aan het meer van Neuchatel in kanton Fribourg; dorpje ligt aan andere kant van het water van Neuchatel 'stad'. Was belangrijk voor ons dat we in een 'volledig' Franstalig dorpje/stad wonen ivm school en opvoeding kids. Schweizerdeutsch zagen we niet echt zitten en frans zou moeten lukken. 😃 Mijn werk is dan weer wel in het duitstalig gedeeltje.

FFF gaat dit jaar wel ietske moelijker worden (tenzij we toevallig die periode in België zijn) 😃

@ Emmer, moet zeker lukken! ik moet dringend eens starten de kaarten erbij te nemen.
  • MDA
    Advanced
    MDA op 21 August 2014 · 15:21
    [mention="/profile/57"][mention=57]@Arjen[/mention][/mention], We wonen in een dorpje in the 'middle of nowhere' 😃 aan het meer van Neuchatel in kanton Fribourg; dorpje ligt aan andere kant van het water van Neuchatel 'stad'.
    Teze op 21 aug. 2014 14:31

Ik zwaai wel vanaf de overkant 😉
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro