nieuwjaarsverrassing

• steenarendje
    Tourist
    steenarendje op 8 September 2009 · 15:30
    Ik zou mijn vriendin graag verrassen op een shortski in de eindejaarsperiode.
    Heeft er iemand een idee waar je voor niet al te veel geld heen kan voor een dag of 3 pisteplezier, liefst met het vliegtuig, in de periode 26 december 2009 tot 01 januari 2010.
    Alle voorstellen zijn welkom!
  • semmel
    Expert
    semmel op 8 September 2009 · 20:04
    Ik zou mijn vriendin graag verrassen op een shortski in de eindejaarsperiode.
    Heeft er iemand een idee waar je voor niet al te veel geld heen kan voor een dag of 3 pisteplezier, liefst met het vliegtuig, in de periode 26 december 2009 tot 01 januari 2010.
    Alle voorstellen zijn welkom!

Ik zou eerst kijken van waar je wilt vliegen en van daar een goedkope vlucht boeken...
    Als je de vlucht hebt dan kan je makkelijk een gebied uitzoeken..
    Respect the Mountains..!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 September 2009 · 08:32
    vanaf welke airport wil je vliegen?
    Deze zomer met Air Berlin een paar keer gevlogen en dat is een verademing in prijsbrekerland..
    Zij weten nog wat het woord service betekent.. in tegenstelling tot een Ierse en Nederlandse prijsvechter. Vooraf betaal je iets meer, maar achteraf een grote smile en niet bijbetalen voor allerlei zaken aan de balie..
    May the powder be with you.
  • steenarendje
    Tourist
    steenarendje op 9 September 2009 · 08:52
    Ik vertrek met de Ierse kostenvechter uit Charleroi of
    met de klassieker maatschappijen uit Brussel.
    Dusseldorf is evt. ook een optie, of Oostende, maar ik vrees
    dat er van daaruit niets richting Alpen gaat...
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 9 September 2009 · 11:06
    liefst met het vliegtuig, in de periode 26 december 2009 tot 01 januari
    't schijnt dat Transavia dit jaar goedkope vluchten naar meerdere bestemmingen vlakbij de alpen heeft.
    http://www.transavia.com/hv/main/themepage/winterschema...
  • Markie
    Advanced
    Markie op 9 September 2009 · 13:27
    Ben al een aantal keren in Prapoutel geweest en dat is vlak bij Grenoble, vanaf het vliegveld kun je een lokalebus of taxi pakken. Zelf geen ervaring maar sprak mensen die er goed over te spreken waren.

http://www.sneeuwfun.nl/#/bestemmingen/FR30/FR3004
    (Een bedrijfje van hardwerkende en aardige mensen Mark en Mieke)
    Wie weet ben ik er ook rond die periode 😀

Gr Markie
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • JanG131
    Beginner
    JanG131 op 14 September 2009 · 12:19
    Eventueel vanaf de luchthaven van rijsel? Dat is dan een binnenlandse vlucht indien je in Frankrijk blijft.
    Vanuit Brussel kan je met Easyjet ook nog naar Geneve vliegen!
  • steenarendje
    Tourist
    steenarendje op 18 September 2009 · 14:37
    Hey, alvast bedankt voor de reacties, maar er is een kleine "change of plans",

mijn vriendin en ik hebben ook een goede kennis, maar die is niet meer zo goed te been (lees, een fysieke handicap waardoor skiën en langere afstanden stappen er niet meer aan te pas komen) en we zouden haar samen willen verrassen.

Kent er dus iemand een skigebied, waar we relatief goedkoop naartoe kunnen, maar waar er buiten skiën (voor mij en men vriendin enkele dagen) ook andere zaken te beleven zijn, die fysiek vrijwel niets van iemand vergen. Al is het maar een leuk bergrestaurant met mooi terras, een rodelbahn, ijsgrot, en aanverwanten...

Ik dacht aan Mayrhofen of sölden, maar kleinere gezellige gebieden met een leuk hotelletje, waar alles gemakkellijk bereikbaar is, en dat plekje dat net iets meer te bieden heeft dan pakken poeder of kilometers piste...

Alvast bedankt!
  • Marco
    Advanced
    Marco op 18 September 2009 · 14:45
    Wat mij te binnen schieten is Jungfrau Region (Grindwelwald, Wengen, Murren). Daar heb je een rond draaiend restaurant, bekend van een of andere james bond film en ook de Jungfraujoch is wel een mooie 'attractie'.... Treinstation op 3400 meter. Schijnt wel leuk te zijn. Ben er zelf niet geweest, want het was ene dag te mistig toen en andere dag had ik wel wat beters te doen: Het sneeuwde!!!!! 😉
    Of dat voldoende is voor een paar dagen weet ik niet..
  • ollie
    Expert
    ollie op 20 September 2009 · 13:10
    Grindelwald is leuk, qua omgeving er indrukwekkend...
    Wel een streepje duurder dan de rest van Zwitserland en vergeven van -euh- toeristen inclusief camera's en vreemde petjes.

Qua pistes is er voldoende te doen.. off-piste moet je in Mürren zijn..
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro