Bindingen op JJ Flagship

• Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 25 March 2013 · 21:41
    Hallo,

Ik ben van plan om de Jeremy Jones flagship te kopen via de wepowder store. Welke bindingen uit de store raden jullie aan?

Sven
    board-vecht-huil-bid-lach-werk en bewonder
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 March 2013 · 21:59
    @Svenoos
    Ik heb slechte ervaringen met de Ride Revolt. Na 12 dagen intensief rijden zit er zoveel speling tussen de heelcup en de rest van de binding dat ik verwacht dat ze met nog eens 10 dagen erbij gaan breken. Ik heb daarentegen ook nog de Ride Spi en die zijn top.
    May the powder be with you.
  • Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 25 March 2013 · 22:01
    @metemorris
    U heeft veel verstand hierover, welke zou u mij aanraden?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 March 2013 · 22:10
    @Svenoos Ik heb de K2, SP en Salomon bindingen dit jaar niet gereden en kan daar niet zomaar iets over zeggen. Maar persoonlijk zou ik kiezen tussen de K2 en Salomon omdat hun baseplate uit 1 stuk bestaat. En al die jaren heb ik nooit problemen gehad met bindingen waarvan de base uit 1 stuk bestaat. De overige onderdelen gaan natuurlijk wel slijten, maar kun je vaak los bij bestellen.
  • Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 26 March 2013 · 07:46
    @meteomorris
    Bedankt voor het goede advies! Heeft u trouwens ervaring met dit board?
  • poling
    Beginner
    poling op 26 March 2013 · 08:39
    [mention="/profile/13845"]@svenoos[/mention] check
    en
  • Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 26 March 2013 · 08:44
    @poling
    Dankjewel voor je reactie, maar de videoos van de snowboardtest van wintersporters.nl en die van verse sneeuw kan ik nu ongeveer wel dromen 😃
  • poling
    Beginner
    poling op 26 March 2013 · 09:02
  • Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 26 March 2013 · 09:23
    @poling
    het zelfde artikel kwam ik op een andere site tegen, die was dus al helemaal doorgelezen, maar als ik nu die geweldige reacties lees........... Helaas wachten op volgend seizoen, maar dan wel lekker knallen met een top board!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 March 2013 · 19:59
    @Svenoos Ik heb ervaring met dit board. Persoonlijk vind ik het board van dit jaar aan de stijve kant vergeleken met het jaar ervoor. Wat weeg je? Welke lengte heb je? Hoe vaak ga je de sneeuw in?
  • Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 26 March 2013 · 20:07
    Kijk [mention="/profile/56"]@meteomorris[/mention], het punt is dat ik nog niet uitgegroeid ben. Op dit moment ben ik een kleine 65 kilo en ongeveer 1.85 . Volgens de tabel op de site van jones is de 161 precies goed. Ik houd van een stijve plank omdat ik keihard wil knallen op de piste en steeds meer buiten de piste te vinden ben. Voor een mooie run tussen de bomen sta ik ook altijd klaar. Ik kom never nooit in het stuntpark en ga dit ook niet doen. Het plan is om elke krokus te gaan en er liggen nu plannen op tafel om ook nog in de kerst te gaan.
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 26 March 2013 · 20:09
    Jaar ervoor is nu in de angebot bij snowcountry. Ik rij op de flagship met een ride capo. Bevallen mij beter dan de Burton P1HD. Verstelmogelijkheden van de Ride zijn uitgebreid en toch stijf dankzij de metalen base.
  • Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 26 March 2013 · 20:09
    @meteomorris ook wel handig als ik vermeld dat ik ongveer 1.95 wordt. Mijn schoenmaat is nu 42, ik verwacht dat deze niet heel erg meer gaan groeien
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 26 March 2013 · 22:19
    Ik zeg kopen! die van 2011-2012 is heel lekker.
    Rijdt echt heel goed, en niet onbelangrijk ook tussen de poeder in, als je weer eens 'noodgedwongen' over een piste moet of in een sleper moet hangen...
    Ik heb er overigens nu Burton Cartels met low back op staan waar ik zeer tevreden over ben.
    sneeuw, pffff
  • PeterSchrier
    Beginner
    PeterSchrier op 27 March 2013 · 09:21
    Ik rijd de Flagship 161 (model van 2011-2012) met Burton Mission bindingen van een 4 jaar geleden. Ben zelf 187cm, 75 kg. Super board!! Erg veel plezier van, op en naast de piste.
  • Svenoos
    Tourist
    Svenoos op 24 October 2013 · 20:22
    Beste,

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de k2 bindingen voor op mijn Flagship 161 12/13 en heb deze een paar dagen geleden uitgetest in Zoetermeer. Wat een heerlijke plank zeg! Alles ging perfect, ik heb mij nog nooit zo goed op een board gevoelt. Ik snap dat indoor niet te vergelijken is met echte sneeuw, maar een ding weet ik zeker en dat is dat ik een perfecte keuze gemaakt heb.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de reacties!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro