Feedback poederalerts

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 4 April 2013 路 17:04
    Poederalerts, ik hoop dat je er dit jaar heel wat mee hebt kunnen pikken. Dit topic is bedoeld om me van feedback te voorzien zodat ze nog beter kunnen worden.

Dit jaar introduceerden we de nieuwe forecast-pagina (http://wepowder.nl/forecast). Hebben we de gebieden en regio's van een powderstatus voorzien en zijn we duidelijker dan voorheen met de regio's gaan werken (bijv: http://wepowder.nl/playgrounds/region/7 ).

Verder heeft ieder skigebied een condities/weerpagina gekregen, waar je de belangrijkste actuele info vindt, plus een algemen beschrijving over het weer in dit specifieke skigebied (bijv Montafon: http://wepowder.nl/playgrounds/montafon/conditions).

En natuurlijk was daar nog de handgeschreven tekst met een actueel overzicht en een voorspelling wat de korte en lange termijn gaan brengen.

Mijn vragen. Wat vind je goed, maar vooral wat kan er beter?
    Heb je dit jaar een poederalert meegepikt? En zo ja.. heb je gescoord? En zo nee, wat ging er mis?

Kortom.. deel je feedback met mij zodat we het nog beter kunnen maken.
    May the powder be with you.
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 4 April 2013 路 17:13
    Ik vind de alerts top. Combinatie van neerslagkaart en geschreven tekst is helemaal goed. Bij deze mijn dank voor alle genomen moeite! Ik heb (slechts) 2 keer een paar dagen gepoederd (mini PA 17 en volgens mij PA 24/25), maar deze klopten wel prima voor mijn situatie.

1 klein puntje: Op mijn mobiel (via chrome, Samsung S3) ontbreken de knopjes met de dagenselectie in de neerslagkaart. Zou handig zijn als dat werkte, maar absoluut geen showstopper.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 4 April 2013 路 18:21
    Ik vond de poederalerts erg goed uitgelegd en leerzaam. Ook de regio-indeling vond ik erg handig. Verder dank aan meteomorris voor de persoonlijke antwoorden op de vragen op de PA's.

Dit jaar was ik iets te optimistisch dat de poeder er vanzelf wel zou komen op het gekozen vakantie-adres, volgend jaar zal ik flexibeler en mobieler zijn om de PA's na te jagen 馃槂

Vorige week nog een mooie poederervaring gehad in Saas-Fee, ski's waren eigenlijk al opgeborgen, maar mede dankzij het poederalert toch nog een weekje vakantie geboekt. Mooie poedertocht gemaakt met de ski-school.

Ik mis alleen nog een button waarin ik een goedkoop hotel in de regio met de meeste poeder kan reserveren 馃槂
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 4 April 2013 路 21:10
    Eigenlijk zijn de alerts redelijk compleet. Wat ik wel meer zou willen zien is een frequentere update over het weer. Ik begrijp dat het weer veranderlijk is, maar soms is het wel leuk om een bepaalde ontwikkeling verder in de gaten te houden, waardoor je er als leek ook wat van kan leren en het enthousiasme verder aan kan wakkeren.

Ook is het handig om bij het alert er bij te vermelden waar het zwaartepunt zal gaan liggen. Ik heb dat wel eens langs zien komen, maar niet altijd. Dan wordt daarentegen wel vermeld dat het het hardst in de stau gebieden zal gaan sneeuwen, maar ik weet zeker dat 80% van de lezers niet weet wat die staugebieden zijn.

Vorig alert bleek uit GFS en de sneeuwkaarten van Wepowder dat het ook ging dumpen aan de zuidkant, maar in je alert werd daar niets over vermeld. ondanks dat het wat verder rijden was dan de noordalpen zouden sommigen hier wel interesse in hebben.

ten slotte mis ik soms de sneeuwgrens, ik zeg soms want vaak staat het er wel netjes bij.

My two cents, maar tot op heden door jouw alerts wel 11 trips poeder gereden!

Nogmaals dank.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 April 2013 路 00:27
    Voor het finetunen als je al in de bergen bent:

Wat ik eigenlijk mis is een "wat is er nou echt GISTEREN gevallen" per gebied. Ben je aan het chasen, dan is de neerslag van de afgelopen 2 dagen (echt, dus geen voorspelling) eigenlijk het enige dat telt. De gekleurde kaartjes op WP zijn niet altijd even betrouwbaar omdat het een voorspelling is toch?

Zoals de neuschnee van de meetstations op de site van SLF, dat is echt iets wat ik veel gebruik. Maar in Oostenrijk heb ik dan al weer veel meer moeite om die data te vinden.

Toch lukt het altijd om poeder te vinden, zonder WP zou dat een stuk lastiger worden.
    splitfest.nl
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 5 April 2013 路 11:56
    Nog een ding wat me te binnen schiet. Soms worden bepaalden streken genoemd in het poederadvies zoals de Bauges, Beaujolais en de Alpe di Julia.

Wellicht is het handig om die termen te verduidelijken.

In het verleden bestonden de playgrounds nog en kon je zelf aan de slag aan de hand van de door jou gebruikte modellen. Graag zou k dat terug willen zien zodat je ook zelf kan powcasten en finetunen.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 5 April 2013 路 14:42
    Dank, dank, dank tot zover.

[mention="/profile/5965"]@Dirk77[/mention] kun je me een screenshot mailen?
    [mention="/profile/10455"]@Constant[/mention] goede suggestie van zo'n button. Gaan we voor volgende winter fixen.
    [mention="/profile/583"]@serdvc[/mention]
    * aan wat voor een weerontwikkelingen zit je dan te denken? Bedoel je dat je de lange termijn voorspelling bijvoorbeeld 1 maal wekelijks verder uitgediept zou willen zien?
    * zwaartepunt maken we nu zichtbaar als een combinatie van de poederstatus per regio (dan heb je een idee in welke regio's je moet zijn) en de poederstatus in de bestemminglijst (dan zie je welke gebieden het beste zijn). Heb je die al eens gebruikt? Verder dan dit is niet te automatiseren. Af en toe geef ik duidelijke tips omdat ik weet dat de sneeuwval in het echt afwijkt van de voorspelling op de kaarten. Maar zoiets is niet te automatiseren en geweldig arbeidsintensief.
    * staugebieden zijn die gebieden waar de stroming pal op staat en die voor in de vuurlinie liggen. De stroming kun je matchen aan de sneeuwroos op de conditiespagina van een gebied (daar staat de sneeuwroos).
    * sneeuwgrens is te vinden op de conditiespagina van een gebied. Indien er scherpe afwijkingen zijn meld ik die in mijn stuk.
    * vorige alert (het was toen redelijk warm in het zuidoosten en daarom niet meegenomen)
    * wat bedoel je met 'In het verleden bestonden de playgrounds'?

[mention="/profile/3414"]@Ieism[/mention] niemand heeft die data exact voor de alpen. De meestationnen van de lawinediensten geven een goed beeld. Maar die data is versnipperd en niet publiek beschikbaar (in de zin van samen bundelen in 1 kaart). Het beste zijn de hindcast kaarten die we gebruiken. In aanvulling daarop kun je je de lawineberichten per regio lezen. Die geven een goed beeld.
  • doov
    Advanced
    doov op 5 April 2013 路 18:04
    Ik ben dit seizoen 1 wezen chasen op basis van een pow alert en die pakte helemaal uit zoals door MM voorspeld. Waarvoor dank.

Dat ik ook nog zat pow heb gescoord in die 3x dat ik min of meer pre booked ben geweest, zal ik je niet kwalijk nemen........................
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 5 April 2013 路 22:03
    Ha Morris,

Allereerst vind ik het een mooie ontwikkeling dat er meer aandacht besteed wordt dit jaar aan safety en de effecten van de sneeuwval etc op avydanger in de forecasts die voorbij komen.
    daarnaast neemt de interactie bij de berichten toe en dat is on the road heel prettig!

Ik sluit me aan bij Serdvc dat het prettig zou zijn als we een lopend weerbericht zouden hebben (bijv eens per week) waarin stilgestaan wordt bij de langere termijn voorspellingen, maar ook teruggeblikt wordt op de zaken die voor ons freeriders de houdbaarheid van de condities bepalen, zoals oa 0 gradengrens en wind / fohn.

Sommige momenten met zeer intense sneeuwval zijn nog wat lastig terug te vinden in de modellen maar daarin ben ik tot 2x toe blij verrast geweest met wat er uiteindelijk naar beneden kwam zetten nadat we je advies ter harte genomen hadden(dus zeker tekst blijven toevoegen!!), Ik zou wel graag meer inzicht willen hebben over dit soort zaken en hoe ze tot stand komen (gaat met name over retour d' est en andere zuidalpen situaties)

Het werken met de powrank vind ik nog onwennig. een selectie kunnen maken op (overheersende) hellingorientering zou daarin een welkome toevoeging zijn.
    ook zou het interessant zijn (vroeg en laat in het seizoen) om gebieden die gesloten zijn aan of uit te kunnen zetten.

Ook ik heb 10+x poeder gescoord tijdens de alerts, 1x voor niks naar de pyreneeen gereden vanwege een spike in de 0 graden, maar toen zat jij in canada en zat bergfex en de rest er ook 400m naast, dus laten we dat een persoonlijk leermoment noemen.

Tenslotte merk ik verder dat er door het actief volgen van de forecast meer honger is ontstaan naar meer kennis over het weer. Ik ben benieuwd of je nog steeds opstaat voor de vorig jaar geopperde meteosessie?

Bedankt voor your guidance en het openstaan voor feedback! gelukkig is het seizoen niet over, dus laatste vraag: komt die dikke dump in de noordalpen er volgend weekend馃槈
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • yannickdb
    Advanced
    yannickdb op 5 April 2013 路 23:22
    Hey @meteomorris, al jaren trouwe fan van je weerberichten en ze worden idd alleen maar beter (mede door de opdeling per regio). Iets waar ik soms nog naar andere pagina's voor surf zijn de uren zonneschijnkaarten van de Alpen. Net na een dump is het ook altijd interessant te zien waar er wat heldere hemel (en dus zicht boven de boomgrens) te vinden is.
    Laat maar weten of je dat iets vind wat een meerwaarde voor Wepowder kan zijn of net niet!
    Thanx for the support! Mountain Hardwear / Black Diamond / Julbo www.itsaplayground.com
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 6 April 2013 路 15:31
    @meteomorris: Screenshots zitten in de mail naar morris at wepowder.nl. Is niet teruggekomen, dus ik ga er min of meer vanuit dat ze zijn aangekomen (kon geen mailadres vinden in je profiel).
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 7 April 2013 路 00:11
    @meteomorris: Wat servdc volgens mij bedoelt met de 'playgrounds', is de voormalige analyse pagina's, met kaarten van de jetstream etc... Deze mis ik ook wel een beetje, vooral om mijn onwetendheid af te toetsen aan jouw kennis 馃槈

Verder denk ik dat er absoluut NIETS negatief te melden valt over jouw bijdrage 馃槈
  • Marco
    Advanced
    Marco op 7 April 2013 路 11:06
    de geschreven forecast vind ik erg goed om te lezen. Net als andere jaren overigens. Gewoonweg super! Op basis hiervan is het goed mogelijk om te bepalen waar je heen moet. Elke trip gepland op basis van de geschreven weerberichten (en wat hulp van wetterzentrale.de) en elke keer dumpte het ook daar waar we zaten!
    Het is zeker goed dat deze geschreven tekst er blijft. Grote meerwaarde!

Wat m.i. nog een verbetering zou zijn is om ook de gebieden in de maps te zetten waar een poederalert gaande is. Nu loop ik daar nog wel eens mee te klooien om te pinpointen waar we heen gaan. Misschien is het ook een optie om in de bestemmingen pagina te kunnen filteren op regio (dan kan je die regio aanklikken waar een PA is). Dat zou het bepalen van je bestemming makkelijker maken denk ik.

Binnen de bestemmingen vind ik de meteo essentials geniaal. Daarmee kan je echt finetunen en kijken waar je de volgende dag in de poeder wilt staan. Zoals Vinnie hierboven al suggereert zou een extra filter op de orientatie waarmee de meeste sneeuw opgepikt wordt erg handig zijn.

En wellicht dat we de 30 alerts in een seizoen nog gaan halen!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 7 April 2013 路 11:12
    @ Morris,

Zoals Grimm al aangaf bedoelde ik inderdaad de drukkaarten, ensembles etc. Het is dan aan de hand van jouw bericht handig om die kaarten zelf te kunnen interpreteren voor je eigen GO/ NOGO skills.

Je geeft aan dat de staugebieden de gebieden zijn die qua helling pal op de stroming van de richting van het front zijn en dat je dit aan de hand van de sneeuwroos kan zien. Maar als je de gids er op naslaat dan zal je zien dat alle gebieden van bv. regio 1 een sneeuwroos hebben voor noord/noordwest. Echter als je kijkt naar Krippenstein en Saalbach dan zul je toch zien dat Krippenstein altijd meer sneeuw pakt. Met andere woorden ik neem aan dat er verschillen zijn tussen de gebieden ondanks dat hun sneeuwroos er het zelfde uitziet.

Misschien kan je de staugebieden opsommen ergens in de site, of dit blauw maken in een tekst en je hier op kan klikken zoals dat al kan bij meerdere termen.

Ten slotte bedoelde ik met de ontwikkelingen van de sneeuw in de gaten te houden gewoon een frequentere update. Zelf vind het altijd leuk om je analyses te lezen, zeker om er ook zelf wat van te leren.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 7 April 2013 路 16:24
    @vinnie
    * meta bespiegeling voor een week of meer. Goed plan. Ik ga kijken of ik daar volgend jaar tijd voor kan maken.
    * hellingorientering, wat bedoel je daar precies mee?
    * openingsmomenten liften, zijn we naar aan het kijken of we die data makkelijk kunnen krijgen (lees betaalbaar). Voor 400+ gebieden invoeren is een immense klus.
    * weercursus met ins- en outs. Sta ik open voor. We zijn nog bezig met een ander experiment. Als dat slaagt kan ik daarna aan de slag met zo'n cursus zodat je echt beter leert finetunen.

@YannickDB, deze kaarten kosten veel geld en die hebben we niet. We kunnen wel kijken of we uit bestaande data zoiets kunnen filteren. Dat zal dan geen kaart opleveren, maar wel een lijst van bestemmingen met meer kans op zon. Ga ik deze zomer eens induiken.

@Grim3 analysekaarten, zet ik op mijn wensenlijstje.

@Marco, je kunt nu al op de forecastpagina op een regio klikken, vandaar uit kun je ook de bestemmingen ordenen op bijvoorbeeld de powrank. Werkt dat onvoldoende?
    * orientatie, ik weet niet zeker of Vinnie en jij dezelfde orientatie/expositie bedoelen. In jouw geval geldt dat de sneeuwroos al verwerkt zit in de powrank/poederstatus. Het is onderdeel van het algoritme. Zou je hier zelf mee willen gaan spelen?

@serdvc
    * alanlysekaarten staat op mijn wensenlijstje
    * sneeuwroos en staugebied. Allereerst, de sneeuwrozen van Saalbach en Krippenstein verschillen wel degelijk. Zie:
    Saalbach: http://wepowder.nl/playgrounds/saalbach-hinterglemm/conditions...
    Krippenstein: http://wepowder.nl/playgrounds/krippenstein/conditions...

Daarnaast is het niet zo dat Krippenstein altijd meer sneeuw pakt dan Saalbach. Je hebt wel gelijk dat ' dat er verschillen zijn tussen de gebieden ondanks dat hun sneeuwroos er het zelfde uitziet.'. En dit kan per dag verschillen. Het is niet zo dat het ene gebied altijd meer opppikt dan het andere. Dat heeft te maken met een complex stelsel van factoren:
    1. de tijd van het jaar
    2. de ligging van het gebied. (vooralpen, inneralpine, hoofdkam)
    3. de lokale orografie (ofwel het relief van het landschap)
    4. de ligging van het lagedrukgebied
    5. het trekspoor van het front
    Het is daarom onmogelijk om staugebieden als iets statisch te definieren. Ze zijn dynamisch omdat de condities dynamisch zijn.

Ik ga hier nog eens goed naar kijken en bezien of we hier iets op kunnen vinden.

* frequentere update, ik geef nu gemiddeld 5 keer per week een update tijdens de wintermaanden. Voor frequentere updates is simpelweg geen tijd. Ik denk dat een cursus nuttiger is voor je om je te helpen bij je finetune wensen.

@all, allemaal nuttige feedback. Kom maar door, zet me aan het denken.
  • Marco
    Advanced
    Marco op 8 April 2013 路 12:17
    @Morris De powrank heb ik niet intensief gebruikt. In het begin werkte dat naar mijn idee niet voldoende (had het idee dat de informatie niet bijgewerkt was). Misschien is het een idee om een korte uitleg te geven waarmee het algoritme is opgebouwd om meer duidelijkheid daarin te krijgen. Is het 100% geautomatiseerd of ook nog handmatige delen? Had bijvoorbeeld het idee dat als jij zelf in de poeder aan het boarden bent de informatie niet bijgewerkt wordt. Als ik dan zelf op wetterzentrale een dump zie aankomen, dan wil ik via de bestemmingen graag finetunen op de windroos: dus vanuit welke richting komt de meeste sneeuw!
    Ik zie nu trouwens dat als ik vanuit de forecast op een regio klik er een mooi overzicht komt van gebieden in die regio. Nooit gezien. Zo leer je nog eens wat!

(maarruh met 29 alerts in een seizoen.... zijn de poederalerts dan niet aan inflatie onderhevig? 馃槈 )
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 April 2013 路 12:23
    @Marco
    * handmatig. Ik vul per regio de richting van de jetstream in. Deze wordt dan gematched aan de sneeuwroos. Verder kunnen we markeren of het een bad-weather day wordt. Op dergelijke dagen scoren de gebieden met een hoge bad-weather score (lees bomen) beter. We houden daarbij rekening met wildschutz, waardoor je soms goede gebieden met bomen zult missen. Daarnaast wordt er data als sneeuwval, nulgradenniveau en de hoogte van het gebied in meegenomen.
    * je hebt gelijk dat die niet altijd up to date was als ik onderweg was. Ik heb nu een mobiele admin zodat dat makkelijker kan. We hebben ook een datum toegevoegd zodat je weet hoe recent de update van de powrank is.
    * regio's en gebieden... weer wat geleerd )
    * poederalert inflatie?.... LOL.. Extreem goede winter. Met uitzondering van 2 weken in Januari was er iedere week wel ergens poeder te scoren in de Alpen. Echt bizar goed.
  • Steven184
    Tourist
    Steven184 op 8 April 2013 路 13:17
    Ook hier zeer tevreden met de poederalerts. Ondanks dat ik maar twee keer naar de alpen kon en met de wensen van een aantal andere rekening moest houden toch tweemaal poeder kunnen rijden.

Enkel een technisch aspect. In de browser Opera werkt de kaart van de 'Forecast' niet (blijft gewoon een wit vlak). Onder het subkopje 'Bestemming' krijg je in eerste instantie wel de kaart te zien, maar die werkt niet interactief mee als je selecties maakt in het menu aan de linkerkant. In bijvoorbeeld Internet Explorer heb ik hier geen last van. Alleen 'vervelend' om een andere browser te moeten starten, maar niet onoverkomelijk uiteraard.
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 8 April 2013 路 13:35
    Hoe weet ik of een gebied behoort tot vooralpen, inneralpine of hoofdkam? Kan ik dat ergens opzoeken?
    Powder makes me happy!
  • bpomerantz
    Beginner
    bpomerantz op 8 April 2013 路 16:40
    Powder alerts zijn waanzinnig kan niet anders zeggen, dit jaar 5x mijn geluk beproefd in 5 verschillende gebieden. Het enige wat uitgebreid mag worden is de informatie per gebeid. Bijvoorbeeld een goeie gids. We hebben dit jaar 2 maal gehad dat er we met een gids opgescheept zaten die op 88mm breed stond op dynafit dus niet echt hard wilde rammen. Dit soort tips samen met de pow alerts maken het nog leuker en is het nog makkelijker om te gaan wetende dat je een freeminded gds hebt die je in dt onbekende gebied wegwijs maakt.
    Hier zullen alle wepowderaars aan kunnen bijdragen..

Keep up the good work, love it. dank Morris en Arjen...
    powdermonkey.nl
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 April 2013 路 21:35
    @mh74 staat op onze wensenlijst.
    @bpomerantz we werken nu al met tips, zodat iedereen goede gidsen kan toevoegen. Dus mocht je bij een bepaald gebied/regio een goede gids weten... voeg ze toe!
  • svenk
    Advanced
    svenk op 8 April 2013 路 23:07
    Voor het finetunen als je al in de bergen bent:
    Wat ik eigenlijk mis is een "wat is er nou echt GISTEREN gevallen" per gebied. Ben je aan het chasen, dan is de neerslag van de afgelopen 2 dagen (echt, dus geen voorspelling) eigenlijk het enige dat telt. ieism op 5 apr. 2013 00:27
    +1
    If in doubt, don't go out!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 9 April 2013 路 01:45
    [mention="/profile/3257"][mention=3257]@mh74[/mention][/mention] staat op onze wensenlijst.
    [mention="/profile/3293"][mention=3293]@bpomerantz[/mention][/mention] we werken nu al met tips, zodat iedereen goede gidsen kan toevoegen. Dus mocht je bij een bepaald gebied/regio een goede gids weten... voeg ze toe! meteomorris op 8 apr. 2013 21:35

't kan aan mij liggen (maar dat betwijfel ik ten stelligste) maar de PA's worden duidelijker en duidelijker (voor mij) ; dus beter. !!! Drie uitroeptekens !

En natuurlijk is "we-importeren-nog-meer-alle-mogelijke-info-en-nog-meer-alle-mogelijke-weer-en-sneeuw-sites-in-wepowder-en-we-hebben-nog-meer-hapklare-brok" het ideaal dat we allemaal willen en waar zelfs (denk ik dan maar) wePowder naar streeft ! Dus inderdaad, doe maar verder op de ingeslagen weg ; ga voor "het ideaal" ! wePowder was het al ; maar het kan natuurlijk nog altijd beter ! Doen !

Natuurlijk moet iedereen wel beseffen dat er hoogstwaarschijnlijk grenzen zijn aan deze vrijblijvende dienstverlening. Dus wie wil wat? En wat kan nog (meer) ? En wat wil je er zelf tegenover stellen ?

Om beklijvende woorden aan te halen : "het is "WEpowder" weet je (nog)." wePowder schept in hun nieuwe sites vollenbak de mogelijk om nog meer en nog duidelijker alles met elkaar te delen. Maar, mea culpa, dat komt er dan niet (altijd) van. Bij mij staat al lang op m'n to-do-lijstje al m'n routes, overnachtingen, resto's, bars, gidsen, lokale-tips op wePowder droppen ; tis toch WEpowder ; maar geen tijd ; het komt er niet van ; kheb een drukke job ; nog beter ; ik moet naar de sneeuw ; geen tijd ;
    ... maar elke keer zit je wel "als een malle" wePowder te doorploeteren als je "weg" (lees : naar de best poeder) wil ; op zoek naar info die WE er zelf niet (altijd) opgezet hebben...

sorry, klinkt mss allemaal wat te katholiek, maar kmoest hier bij dit topic toch wel aan denken... 馃槂
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 9 April 2013 路 01:51
    kwil maar zeggen : gebruik allemaal veel meer die insider-tips én die snow-updates ... !!!
    sbs roelz
  • bpomerantz
    Beginner
    bpomerantz op 9 April 2013 路 09:49
    @koen_djfistel: helemaal eens en het seizoen is nu bijna voorbij dus als iedereen nu zijn golden tips op WEpowder dumpt dan zijn we voor 13/14 helemaal ready to go.
    @Morris: yes, ik ga wat tips erop zetten qua gidsen en verblijf. Zou fijn zijn als meerdere powderaars dit doen in de zomer maanden, scheelt WEPOWDER ook weer werk...
    powdermonkey.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 9 April 2013 路 10:48
    Nog drie ideetjes:
    - aanhakend op de tips. Is het een gek idee om een tip-categorie 'overig' te maken bij de bestemmingen? Of wordt het bewust lekker hard-core houden zoals 't is?

- Ik kan me indenken dat 'meer' op een geven moment 'duurder' wordt. Dan wordt zo'n metabespiegeling of cursus lonender en lonender... (benieuwd naar 't experiment 馃槂 )

- Daarnaast vindt ik de weetjes/uitleg in het freeride checkpoint ook wel leuk. Kan me voorstellen dat het technisch haalbaar is om met 1 druk op de knop alle technische termen in een poederalert te linken aan de uitleg in het freeride checkpoint. Zeker als je poederalerts net begint te volgen zou dat snel veel kunnen verhelderen.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • ghovens
    Beginner
    ghovens op 9 April 2013 路 12:56
    Bij het bekijken van een powder alert bericht in de app staat de datum van publiceren of laatste aanpassing er niet bij. Dat is lastig als er wordt gesproken over relatieve termen als 'morgen' 'volgend weekend' e.d.
    On a cold day, nothing's gonna stop us. On a cold day, you can see forever.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 April 2013 路 16:33
    Bij het bekijken van een powder alert bericht in de app staat de datum van publiceren of laatste aanpassing er niet bij. Dat is lastig als er wordt gesproken over relatieve termen als 'morgen' 'volgend weekend' e.d. ghovens op 9 apr. 2013 12:56

Komt in de volgende update van de app. Staat in principe gepland start winter 13-14
  • RP
    Advanced
    RP op 10 April 2013 路 09:28
    Hi Morris, tot nu toe 6 alerts meegepakt en 'right on the money' soms zelf keuze gemaakt om niet in het 'oog' te gaan zitten vanwege kritische neuschneemenge maar alle keren goed in de pof gestaan.

Bij twijfel jou nog even geraadpleegd voor finale aansturing, kortom, zeer tevreden!
    Explore the Outdoor!
  • Gilles
    Beginner
    Gilles op 13 April 2013 路 14:58
    Hey Morris, ik vind de Forecast in zijn huidige vorm erg overzichtelijk. De powderalerts op het blog zijn ook erg bruikbaar. Dit jaar eenmaal op alert gereden en poeder gevonden!

Misschien kun je meer integraal een verwachting voor de lawine safety toevoegen aan de powderalerts. Als beginner heb ik er niet zoveel aan om een meter poeder te hebben bij stufe 3-4.

In Tirol doen ze dat erg aardig:

http://lawine.tirol.gv.at/basics/lawinengefahrenmuster/...

Dit zijn 10 cases voor typische situaties met verschillende omstandigheden. In het lagebericht wordt verwezen naar de dan geldende situatie. Dus in plaats van reageren op ongelukken, meer anticiperen op wat komen gaat.

Wellicht dat zoiets toegevoegde waarde heeft.

Stay stoked!!
    Gilles is my name!!

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro