Autobahnen voor gevorderden.

• evan
    Advanced
    evan op 30 September 2013 路 13:39
    Overigens moet ik zeggen dat helaas veel van het BMW volk zich heeft verbeterd naar een Audi de afgelopen jaren. Waar je vroeger bij 180 km/h een BMW op je achterbumper agressief had zitten doen, is dat tegenwoordig veel vaker een Audi.. WhitePowder op 30 sep. 2013 13:29
    Of Audi is verpauperd ...
  • Dio
    Advanced
    Dio op 30 September 2013 路 13:41
    Dat is bijzonder, maar het kan voorkomen. De oplossing geef je zelf al. Ook nog NOS misschien? ieism op 30 sep. 2013 12:49

Is zeker te overwegen, ze noemen het niet voor niks lachgas. Whiiiieeeee! Maar niet meer voor mijn huidige karretje. Sinds dit filmpje denk ik ik toch wat vaker na om ook zo'n Nissan Sunny te kopen en die dan even naar Maarssen te brengen. Daar doen ze http://www.dbmengineering.nl/projecten/current-projects/ams-alpha-10-n... leuke dingen
    met Sunny's.

Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 30 September 2013 路 13:44

Verdere aanvullingen nog:
    De BMW rijder. Deze vindt zichzelf meestal helemaal het einde, en dan vooral zijn autokeuze. Nu zijn het vaak ook prima rijders auto's die vaak ook snel gaan. Zelf heb ik een tijdje in zo'n ding gereden en ik geloof dat ik toen nog nooit door iemand ben ingehaald. Dat kwam echter omdat ik, net als die andere BMW rijders, dacht dat dat tekentje op het stuur een verbod tot rechts houden betekende. Bleef gewoon maar links rijden daarom. Het kan ook zijn dat dat tekentje als een soort hypnose middel werkt zodat ze het gewoon niet zien. Ik weet t niet. Kon ook zijn dat ik 300 reed en niemand me voorbij wilde. Ik weet wel dat als je een BMW rijder rechts inhaalt ze dan heel snel en abrupt wakker schrikken en dan een soort twitch hebben aan hun linker vinger en heftig gaan seinen....
    馃槈 馃槈 馃槈 skiester op 30 sep. 2013 13:23
    Zo is niet elke BMW rijder hoor 馃槈

Vrees dat ik die van mij ook moet gaan laten chippen

225+60-17.5=267.5
    Gelukkig loopt hij al 245 op de GPS bij een verbruik van 1:8 馃槂
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 30 September 2013 路 13:45
    Ik heb helemaal niets met auto's (behalve dat ik het fijn vind dat ze me vaak van A naar B brengen en ik ooit misschien heel graag wel eens een mooie Audi S6 zou willen rijden), maar ik vind dit topic wel heeeeel vermakelijk 馃槂
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 30 September 2013 路 13:58
    Met moderne (diesel) auto's valt het aantal keren tanken best mee vind ik.
    Ik vertrek met een volle tank en tank nog een keertje tussen Frankfurt en Würzburg en dan kom ik aan met nog 1/2 tot 1/3 volle tank. En dat vind ik heel redelijk.

Ook ff de formule uitrekenen:
    B+(A*10)+(C-B)/10
    Max snelheid is 282,5 kmh
    Ook sneller dan dat mn auto kan. Moet ik toch chiptuning overwegen 馃槈
  • doov
    Advanced
    doov op 30 September 2013 路 14:48
    Of Audi is verpauperd ...

Nee , de elegance straalt weer van me af.

Dat was wel anders toen ik nog Beemer reed..............
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 30 September 2013 路 14:49
    Een ware plaag de laatste jaren: Dacia-rijders
    LievenD op 30 sep. 2013 12:52

In Rusland zijn de Dacia's modellen gewoon Renault. Dus valt in de Scenic categorie.

Maar hier zijn het natuurlijk ook high end modellen tussen de Lada's en Wolga's
    Toerisski
  • evan
    Advanced
    evan op 30 September 2013 路 14:58
    In Rusland zijn de Dacia's modellen gewoon Renault. Dus valt in de Scenic categorie.
    Maar hier zijn het natuurlijk ook high end modellen tussen de Lada's en Wolga's sanno op 30 sep. 2013 14:49

De combinatie Rusland, auto's en autorijden is überhaupt een 'league of its own'.

Off topic:
    Yvo van Regteren Altena vanochtend op BNR over Russen in Zermatterhof 馃槂
    http://www.bnr.nl/?service=player&type=archief&fragment=201309...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 September 2013 路 15:03
    Ik heb helemaal niets met auto's (behalve dat ik het fijn vind dat ze me vaak van A naar B brengen en ik ooit misschien heel graag wel eens een mooie Audi S6 zou willen rijden), maar ik vind dit topic wel heeeeel vermakelijk 馃槂 Arjen op 30 sep. 2013 13:45
    Je hebt niks met auto's maar zou wel graag eens in een S6 rijden???? Tegenstrijdig 馃構
  • sanno
    Tourist
    sanno op 30 September 2013 路 15:21

De combinatie Rusland, auto's en autorijden is überhaupt een 'league of its own'.
    evan op 30 sep. 2013 14:58

autorijden in Rusland, ik bedoel Moskou, valt best mee, 20 uur per dag is gemiddelde snelheid niet hoger dan wandeltempo en de meesten staan heel gelaten te wachten totdat ze weer een stukje verder op kunnen schuiven, behalve die Russen uit Zermatterhof, maar ook die kunnen geen kant op want de vluchtstrook is dan allang een spontane spitsstrook geworden.
    Toerisski
  • evan
    Advanced
    evan op 30 September 2013 路 15:46
    autorijden in Rusland, ik bedoel Moskou, valt best mee, 20 uur per dag is gemiddelde snelheid niet hoger dan wandeltempo en de meesten staan heel gelaten te wachten totdat ze weer een stukje verder op kunnen schuiven, behalve die Russen uit Zermatterhof, maar ook die kunnen geen kant op want de vluchtstrook is dan allang een spontane spitsstrook geworden. sanno op 30 sep. 2013 15:21
    En die overige vier uur dan? 馃槂

Volvo is overigens ook niet meer wat het geweest is.

Aso for Life?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 30 September 2013 路 15:51
    dan werken ze???
    Toerisski
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 30 September 2013 路 17:51
    Haahaha wat is dit topic ontploft!!! Het word hard tijd dat het gaat sneeuwen geloof ik...
    Pow!
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 30 September 2013 路 18:27
    Ik heb vandaag weer 9 uur autobahn erop zitten (ok met 2 uur CH en 1,5 uur NL erbij), en dat is dit wel heel mooi thuiskomen.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 30 September 2013 路 18:28
    Alle Volvorijders zijn a-sociale bumperloze dubbelparkeerders. Schande!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 30 September 2013 路 18:53
    De grootste ramp op de Autobahn blijven toch......... andere Nederlandse automobilisten.

Een heel topic vol met mensen die flink kunnen doorrijden op de Autobahn, net als vele gesprekspartners op menig verjaardag, blijkbaar weet iedereen hoe ze flink door moeten rijden in Moffrika. Maar wie zijn dan toch die vele NL-ers die hardnekkig links blijven rijden richting de wintersport?
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • RP
    Advanced
    RP op 30 September 2013 路 19:02
    @constant topic goed lezen, dat zijn vooral de scenic rijders! lol
    Explore the Outdoor!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 30 September 2013 路 19:16
    (Het is maar goed dat nog niemand het franse linker-richtingaanwijzer-gebruik heeft genoemd) 馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 30 September 2013 路 19:48
    De grootste ramp op de Autobahn blijven toch......... andere Nederlandse automobilisten.
    Een heel topic vol met mensen die flink kunnen doorrijden op de Autobahn, net als vele gesprekspartners op menig verjaardag, blijkbaar weet iedereen hoe ze flink door moeten rijden in Moffrika. Maar wie zijn dan toch die vele NL-ers die hardnekkig links blijven rijden richting de wintersport? Constant op 30 sep. 2013 18:53

Die hebben allemaal die waarschuwingssticker achterop de auto zitten. NL.

Nur Links.
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 30 September 2013 路 19:56
    Goed verhaal, ik mis evenwel een aparte paragraaf over Volvo rijders. Ow wacht, daar kun je natuurlijk een heel boek mee vullen. doov op 30 sep. 2013 10:49
    En saab rijders 馃槈 QmaartenQ op 30 sep. 2013 10:53
    Hee QmaartenQ, weet je nog wel zeker of je met mij mee terug wilt rijden vanaf het FFF?
    Ik ben namelijk een voormalig Saab rijder, heerlijke auto, goed doordacht en de meest comfortabele reisauto tot nu toe.
    Daar kan mijn BMW 318D niet aan tippen (die heeft weer andere kwaliteiten).
    Ow, en BMW zag ik ook al voorbij komen 馃槈

Ik snap trouwens die BMW rijders wel, zat laatst in een leen-auto (vorig type BMW met M-pakket) ook continu met groot licht te seinen en knipperlichten naar links aan te zetten indien men op de linkerbaan even niet opschoot 馃槂

Ik ben stuurbediening voor cruise control gewend, en het vorige type heeft daar een apart pookje achter het stuur voor (onder knipperlicht hendel). Ik rij echt altijd, ook in de spits, met cruise control.
    Hoe werkt het extra pookje:
    Van de cruise control af, dan pookje naar beneden duwen, versnellen: pookje van je af duwen, vertragen: pookje naar je toe trekken.
    Vervolgens voer je handelingen wel goed uit, maar dan met het verkeerde pookje, oftewel, wil je van de cruise control af omdat er een voorganger op de linkerrijbaan langzamer rijdt, dan zet je je knipperlicht naar links aan!
    Wil je snelheid verminderen, dan trek je aan het verkeerde pookje, oftewel, met groot licht seinen!

Ergo: BMW rijders zijn niet allemaal heel associaal, er zijn er ook nog bij die de bediening niet gewend zijn (verkeerde muscle memory) 馃槈
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 30 September 2013 路 20:11
    Wat cruisecontrole betreft is de adaptive cc een uitkomst. Mijn pa heeft het nu in zijn Volvo XC70 D5 summum automaat met adaptive cc. Dat werkt echt perfect. Geef een snelheid aan en je hebt je voeten niet meer nodig.
  • evan
    Advanced
    evan op 30 September 2013 路 20:50
    Alle Volvorijders zijn a-sociale bumperloze dubbelparkeerders. Schande! Dio op 30 sep. 2013 18:28

[mention="/profile/88"]@Dio[/mention]: het verband tussen Autobahnen en het rücksichtslos generaliseren van bepaalde bevolkingsgroepen is sterker dan je wellicht vermoedt.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 30 September 2013 路 21:06
    Wat cruisecontrole betreft is de adaptive cc een uitkomst. Mijn pa heeft het nu in zijn Volvo XC70 D5 summum automaat met adaptive cc. Dat werkt echt perfect. Geef een snelheid aan en je hebt je voeten niet meer nodig. SaintUsuge op 30 sep. 2013 20:11

Wat is precies het voordeel ten opzichte van de conventionele Cruise Control? Kan er niets over vinden met Google.
    Rex Monte - Amor Nix
  • os
    Tourist
    os op 30 September 2013 路 21:15
    @WhitePowder
    Hij geeft gas, maar remt ook, als dat nodig is:
    http://auto.howstuffworks.com/cruise-control4.htm

Weet niet of er ook een automatische groot-licht of linker-knipper-aan stand op zit.
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 30 September 2013 路 21:42
    Is dat van die Renault serieus?

Gelukkig ben ik dan de uitzondering op de regel en zolang de baas betaald...馃槂

#beggars can't be choosers
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 30 September 2013 路 21:52
    [mention="/profile/3629"][mention=3629]@WhitePowder[/mention][/mention]
    Weet niet of er ook een automatische groot-licht of linker-knipper-aan stand op zit. os op 30 sep. 2013 21:15
    Zou wel een mooie optie zijn voor op mijn BWM 馃槈
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 30 September 2013 路 21:59
    [mention="/profile/3629"][mention="/profile/3629"][mention="/profile/3629"]@WhitePowder[/mention][/mention][/mention]
    Weet niet of er ook een automatische groot-licht of linker-knipper-aan stand op zit. os op 30 sep. 2013 21:15
    Zou wel een mooie optie zijn voor op mijn BWM 馃槈 osirus op 30 sep. 2013 21:52

Heb je in je BMW ook al zo'n HUD in je voorruit voor de snelheid en navigatie? Erg fijn in de Audi A6, hoef je niet meer 'naar beneden' te kijken, wat voor mij een groot voordeel is met bijna 2mtr. 馃構

[mention="/profile/3629"][mention="/profile/3629"]@WhitePowder[/mention][/mention]

Dank voor de uitleg. Klinkt verdomd mooi!
    Rex Monte - Amor Nix
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 30 September 2013 路 22:11

Heb je in je BMW ook al zo'n HUD in je voorruit voor de snelheid en navigatie? Erg fijn in de Audi A6, hoef je niet meer 'naar beneden' te kijken, wat voor mij een groot voordeel is met bijna 2mtr. 馃構
    WhitePowder op 30 sep. 2013 21:59
    Die optie paste niet meer in mijn leasebudget (en indien wel, dan was het wel een 320d geworden 馃槈)
    Maar het bestaat dus ook voor de BMW. Zag er zelf ook nog niet echt het nut van in, maar ik heb er ook nog nooit mee gereden.
    Wat ik wel mis, is de night vision uit mijn Saab, oftewel, alles dimmen qua informatie en verlichting. Rijdt 's-nachts echt fijn, met enkel de km-teller verlicht.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 30 September 2013 路 22:14
    Alle Volvorijders zijn a-sociale bumperloze dubbelparkeerders. Schande! Dio op 30 sep. 2013 18:28
    [mention="/profile/88"][mention="/profile/88"]@Dio[/mention][/mention]: het verband tussen Autobahnen en het rücksichtslos generaliseren van bepaalde bevolkingsgroepen is sterker dan je wellicht vermoedt. evan op 30 sep. 2013 20:50

"Als ik zeg dat alle fascisten tegen de muur motte dan ben ik toch zeker geen fascist!"

Vraag me even welk merk ik rijd.. 馃榾
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 30 September 2013 路 23:11
    @Dio: was t maar een alfa!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro