Telefacts op VTM :"Het gevaar van skiën buiten de piste"

• Anouk
    Beginner
    Anouk op 14 January 2014 · 21:51
    Zodadelijk spendeert Telefacts op de Vlaamse commerciële zender VTM een halve aflevering aan het freeriden en lawinegevaar...ben benieuwd hoe diepgaand de info wordt.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 14 January 2014 · 22:08
    Ik heb een wePowder sticker gezien!

Viel goed mee, al lag dat niet aan de commentaar van de reporter...
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 14 January 2014 · 22:12
    Ik zag de strategisch geplaatste WP sticker ook passeren. De skiërs deden hun best om het zo serieus mogelijk te houden, de reporter toonde de gebruikelijke VTM'se "objectiviteit".
    Alleen jammer van de laatste uitspraak, maar wel genoten van de beelden.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 14 January 2014 · 22:17
    Op de website van telefacts lopen de tweets binnen.
    http://vtm.be/telefacts
    Mogelijks zetten ze morgen het videofragment ook online.
  • booggie
    Beginner
    booggie op 14 January 2014 · 22:22
    lachwekkende tweets
  • PieterVD
    Beginner
    PieterVD op 14 January 2014 · 22:58
    freeriden op die Catherine Vanmoerkerke kan ook wel eens de moeite zijn ...
  • seppe
    Advanced
    seppe op 14 January 2014 · 22:59
    hahahahahaha, inderdaad zeer grappige tweets! Wel moet ik toegeven dat als je nog nooit geskied hebt en je wekelijks een bericht over lawinedoden hoort, je mening over freeride snel gevormd is.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 14 January 2014 · 22:59
    Komt dit op een soort uitzendinggemist?
  • TimV
    Advanced
    TimV op 14 January 2014 · 23:18
    Iemand opgenomen/ergens online al te vinden? heb het zelf nog niet kunnen zien dus... 😋
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 14 January 2014 · 23:20
    LOL:
    Peter Selie
    @Sarcist
    Jij zegt freerider, ik zeg mentaal gestoord. #telefacts
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 15 January 2014 · 11:18
    Komt dit op een soort uitzendinggemist? Fabergé op 14 jan. 2014 22:59
    staat er nog niet op maar hier de link waar die moet komen

http://vtm.be/telefacts/video
    may the pow be with you
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 15 January 2014 · 11:50
    @timV: gewoon opvragen bij telefacts.
    Bij een reportage waarin ik gevolgd werd, heb ik de digitale versie na aanvraag ontvangen.
    knowledge is powder
  • tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 15 January 2014 · 12:19
    blijkbaar ben ik iets te enthousiast geweest en per vergissing "terzake" opgenomen ipv "telefacts".
    iemand interesse in een interview over online dating?? 😞
    Let the mountains have it's day or two following a big storm
  • TimV
    Advanced
    TimV op 16 January 2014 · 10:19
    net gezien, wel tevreden over over ons stuk, maar waar hebben ze diejen bram gevonden???
    jongen kan met moeite skien, en de dingen die hij zegt, eeeeerg jammer 😞
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 16 January 2014 · 10:38
    net gezien, wel tevreden over over ons stuk, maar waar hebben ze diejen bram gevonden???
    jongen kan met moeite skien, en de dingen die hij zegt, eeeeerg jammer 😞 TimV op 16 jan. 2014 10:19

@TimV: waar heb je het stuk gevonden, zou je het willen delen?
  • TimV
    Advanced
    TimV op 16 January 2014 · 12:41
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 16 January 2014 · 13:52
    Thx 😃
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 16 January 2014 · 17:26
    Kost t nu gewoon een euro om t terug te kijken?
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • koen_djfistel
    Advanced
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 16 January 2014 · 22:12
    kweetettochnigoe.... blijkbaar...
    sbs roelz
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 16 January 2014 · 22:39
    ^ Thanks Koen!
    Heb toch het idee dat Brammetje dat couloir ging doen omdat die camera ploeg erbij was.. Erg soepel naar beneden kwam hij iig niet.. Oh en zijn pieper zend constant 7 GPS signalen uit..kicken! Welk model is dat? 😉
  • Anon
    Tourist
    Anon op 16 January 2014 · 22:40
    @TimV jullie stuk zag er goed uit.

Bram's run in die couloir was inderdaad niet bepaald soepel. Ik vind vooral zijn opmerking dat de beste freeriders in de wereld niet heel oud worden beetje raar. Echt grote namen kan ik alleen: McConkey, CR Johnson, Doug Coombs en Burke voor de geest halen. Waarvan McConkey tijdens base jumpen was, Coombs probeerde een maatje die over cliff was gevallen te helpen en Burke was in Half-pipe/Park...
  • dick
    Advanced
    dick op 16 January 2014 · 22:44
    nu doen we dat niet meer hoor...
    --
  • lesalpes
    Elite
    lesalpes op 17 January 2014 · 09:05
    Wat 'n verschrikkelijk eenzijdige reportage. Maar wat wil je, wanneer de maker van de reportage een paar jaar terug aan de deur is gezet bij de VRT omdat hij in de geluidskamer een paar geweerschoten onder zijn reportage heeft geplakt. Zogenaamd om de boodschap beter te doen over komen. Deze reportage past helemaal in het straatje van een sensatiezoekende journalist...
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 17 January 2014 · 09:08
    @lesalpes : khad er idd ook een raar gevoel bij , maar 't had nog veel erger gekund ... (de pers vertelt nooit JOUW verhaal, altijd (99procent) HUN verhaal !)
    sbs roelz
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 17 January 2014 · 09:26
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 17 January 2014 · 11:15
    Het valt mij eigenlijk nog mee. Die meneer van de pistedienst legt het in mijn optiek mooi uit en wie van de geïnterviewden in welke categorie valt kan de kijker zelf bepalen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • TimV
    Advanced
    TimV op 17 January 2014 · 23:57
    IK moet zeggen dat m'n eerste gedacht was toen ik telefoon kreeg : zou ik dit wel doen? gaan ze mijn woorden niet verdriaaen?draait het puur om de sensatie?
    Nadat ze mij meerdere malen uitgelegd enzo hadden dat dit niet de bedoeling was, heb'k OK gezegd, mss beetje naief van mij, maar beter zelf deftige uitleg geven dan dat ze iemand anders vinden die... Wat ze duidelijk ook gevonden hebben..
    Achteraf gezien heb ik er een enorm dubbel gevoel bij, was/is dit goed voor de sport?!? neen, maar wat hadden Koen en ik hieraan kunnen veranderen dan...?
  • Easy
    Advanced
    Easy op 18 January 2014 · 01:49
    OK, mr. Cooreman komt niet al te intelligent over en zijn uitspraken zijn niet allemaal accuraat (m.b.t. 3-eenheid) en zeker niet allemaal verstandig (m.b.t. overlijdensrisico), maar het had veel erger gekund. Er wordt gemonteerd om er maximaal sensatie uit te halen. Als dit het meest extreme beeld was wat ze konden schetsen op basis van de interviews valt het toch best mee?

- noodzaak van 3-eenheid en kennis vermeld
    - plofzak niet als "get out of death/avalanche for free card" neergezet (niet eens vermeld zelfs)

In de publieke opinie is en blijft freeriden een ongrijpbaar fenomeen, niets mis mee! 😉
    Built for Speed
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 18 January 2014 · 12:15
    @TimV: Niet mee inzitten, vooral blijven genieten van de mooie poederbochten die je dagelijks draait. De opinie van een 'buitenstaander' doet niet ter zake. Ik ben er zeker van dat je enkele gasten, die anders onbezonnen zonder drie-eenheid poederveldjes scoren langs de piste, hebt doen twijfelen en aangezet hebt om veiliger het terrein in te gaan. Ik had opt begin ook een wrange nasmaak na het bekijken van de reportage, maar nu denk ik dat er toch nuttige boodschappen in terug te vinden zijn.
    knowledge is powder

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro