Het grote winterbanden topic

• doov
    Advanced
    doov op 6 February 2010 · 15:45
    Sokken zijn geen kettingen. Sokken zijj beter dan zomerbanden en daar is alles mee gezegd.
    Bij kettingplicht ben je de sigaar.

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 7 February 2010 · 14:24

Weet iemand goede winterbanden voor onder een Renault master 2006 (Bestelbus dus)?

wat er nu onder ligt zijn michelin agilis 81 (all seasons denk ik) en die glijden al op een beetje nat wegdek
    bandenmaat is 215/65R16 109 R

Ik zat te denken aan de Nokian WR Cargo / Van maar die zijn niet overal te krijgen.

weet iemand anders goede alternatieven?

ik heb vroeger onder een Peugeot Partner Continental cargo winterbandjes gehad (is geloof ik maar 1 model van). Ik heb net een nieuwe 2dehands Transporter gekocht en daar gaan ze ook gewoon weer onder.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 7 February 2010 · 15:35
    Wat is een "nieuwe, 2dehands" transporter?
    No risk, no fun...No limit, no life
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 7 February 2010 · 16:27
    ogier link=topic=632.msg16945#msg16945 date=1265553357]

Bijdehandje.
  • ollie
    Expert
    ollie op 8 February 2010 · 13:21
    ogier link=topic=632.msg16945#msg16945 date=1265553357]

Een transporter waar de asbak van geleegd is?
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • jorgen
    Beginner
    jorgen op 12 February 2010 · 05:57
    rij nu renault clio 1.6 16v gas
    met vredestein snowtrack 2

en suziki samurai 1600
    met rwd of 4wd met dikke modderbanden
    kom er overal mee test ze iedere zomer in de sneeuw 😋
    http://<object style="height: 344px; width: 425px"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="; type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></object>

en als k vast kom te zitten heb ik nog de luxe van z'n 'rode machien' en dan de keuze tussen rubben of staal 😉

• Dio
    Advanced
    Dio op 12 February 2010 · 12:02
    Je bedoelt:

[youtube]sG34haYfyJ4[/youtube]

?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 24 September 2012 · 12:07
    Iemand ervaringen met Nokian winterbanden? (in dit geval WR G2 235/65 R17 108V)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 September 2012 · 12:26

Iemand ervaringen met Nokian winterbanden? (in dit geval WR G2 235/65 R17 108V)

Ik geloof dat Steven die onder zijn bus had/heeft liggen.
    Op http://www.autobandentest.com/4x4_banden/nokian/wr_g2_suv/index.html... scoort de band goed. In andere http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WRG2.htmlees... ik wat klachten over remgedrag in de sneeuw en aquaplanning

Van tractietesten in de sneeuw weet ik dat Nokian Hakkapeliitta LT erg goed scoorden.  De VW t5 facelift en LR Defender scoorden (mede dankzij?) met deze banden de hoogste score in vergelijking Met Merc ML, audi Q5, Jeep etc.. Duidelijk veel beter dan de rest.
    May the powder be with you.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 25 September 2012 · 01:15
    @Morris check and thanks. De LT is studded, geen optie. De Nokian Hakkapeliitta R SUV is de echte sneeuwband met een Vmax van 170km/h. Als ik de hele tijd op sneeuw zou rondrijden zeker mijn band maar maakt deze op de droge weg niet teveel lawaai? Daar heb ik niet echt zin in. De in- en outrun van 750km door Duitsland is waarschijnlijk sneeuwvrij.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 September 2012 · 08:50
    Misschien ff wachten.. Eind deze maand komt autobild allrad met de jaarlijkse test.
    Grote kans dat Dunlop weer op 1 staat daarbij overigens..

In dat licht ook aardig om eens naar testen van de overkant van de haringvijver te kijken.
    Hebben een uitgebreide databasa met http://www.1010tires.com/Tires/Reviews/Light+Trucks+and+SUVs...

Ik staar me ook altijd blind op die testen, maar welke je ook kiest... het belangrijkste is dat je een winterband rijdt. De remweg is gemiddeld 2.5 keer korter dan met een zomerband en 1.5 keer korter dan met een allseason band.
    Inzake tractie... goodbye zomerband  😉 Ik rij zelf bij de weg de Yokohama Geolandar IT.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 27 September 2012 · 11:48
    Toch nog maar even snel geregeld voor de BTW verhoging. Het is de  WR G2 235/65 R17 108V geworden via http://www.topbanden.com/Achat-Pneus-4x4-nokian-hiver-neige,2,33,,235,...,. De HKPL is zeldzaam en daardoor erg prijzig (€288,-- tot 304,-- per band)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 September 2012 · 13:14
    Goe gedaan jochie..
    15 oktober gaan ze bij mij er weer onder..
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 27 September 2012 · 17:25

De HKPL is zeldzaam en daardoor erg prijzig (€288,-- tot 304,-- per band)

tjeezzz.... ben ik ff blij met standaard maatje

15 oktober gaan ze bij mij er weer onder..
    175/65 R14.

vorig winter al besloten dat de bandjes vervangen moesten worden. voor t gemak ze er maar onder laten zitten deze zomer en vorige weekend met bijna geen profiel (glijd lekker als t warm is  😉 ) meer bij de apk laten wisselen. is dat ook maar gebeurd  😃 Dunlop Winter Response. Bevalt tot nu toe prima
    http://verticaldissidents.net
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 27 September 2012 · 19:14
    Binnenkort zal ik een advertentie plaatsen in de juiste topic maar aangezien het onderwerp weer bespreekbaar mag worden hier alvast de aankondiging:

Te koop 4 x Michelin Alpin A4 195/65/15 gemonteerd op originele Audi A4 velgen (2001 - heden). Zowel banden als velgen in nieuwstaat (+/- 4.000 km met deze banden gereden). Worden te koop aangeboden ivm aanschaf andere auto.

Vaste (set)prijs: 425,- EUR

Foto's volgen binnenkort; voor meer info: frankkok at gmail dot com.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 27 September 2012 · 22:12

vorig winter al besloten dat de bandjes vervangen moesten worden. voor t gemak ze er maar onder laten zitten deze zomer ..

Dito, zat eind april op 4,5mm en heb mijn zomersloffen in de opslag laten liggen. Kom nu qua profiel wrs niet door de apk volgende maand dus wat vroeger dan normaal (7 [sup]0[/sup] C.) nieuwe bandjes besteld.

Ik had de Dunlops 3D en dan nu de Nokians. Ik ben benieuwd. Ik wil liever een winterband met maximale sneeuwcapaciteiten dan de super all-round verschrikkelijk goed op de droge weg maar slecht in de slush performance-band. We gaan het meemaken zegt ene Dazzle altijd. Dat dus.

Ik laat het wel weten na ±10k rijplezier.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 27 September 2012 · 22:23
    Nokian is prima band heb er 3 winters en nu een hele zomer op gereden. Enige nadeel is de wat hogere geluidsproductie. Maar ja dat doen alle winterbanden.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 28 September 2012 · 10:51

Enige nadeel is de wat hogere geluidsproductie. Maar ja dat doen alle winterbanden.

moet zegen dat ik dat ook verwacht had toen die nieuwe eronder gingen. Maar m'n oude met afgesleten profiel waren een stuk lawaaiiger dan de nieuwe met vol profiel. Viel me reuze mee.
    http://verticaldissidents.net

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro