Pieps Servicecenters

• booggie
    Beginner
    booggie op 12 February 2014 · 20:23
    Weet er iemand of er in Nederland of België servicecenters zijn van Pieps waar je je bieper kan laten updaten?

Ik zit namelijk een beetje verveelt met het feit dat er (volgens de recente post op WP) misschien een fout zit in mijn DSP Sport bij het markeren van slachtoffers.

Dank bij voorbaat!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 12 February 2014 · 20:32
    Het SnowSafety center is een officieel service center. Verder heb ik de vraag neergelegd bij de agent in Nederland. Zij komen nog met een reactie.
    May the powder be with you.
  • booggie
    Beginner
    booggie op 12 February 2014 · 20:36
    bedankt @metemorris voor de reactie, houd je me op de hoogte?
  • ronplanken
    Beginner
    ronplanken op 12 February 2014 · 22:08
    Paar weekjes terug de pro gekocht....jammer maar oplossingkje lijkt te komen. Ben benieuwd. Bedankt voor je inzet alvast @meteomorris
    Even the silver surfer rocks on pow
  • kristof1
    Tourist
    kristof1 op 13 February 2014 · 08:25
    Voor Belgie mag je deze altijd binnenbrengen in K2, Frankrijklei 109 te Antwerpen.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 13 February 2014 · 11:41
    @kristof1, dank!

Voor Nederland net contact gehad met de agent voor Pieps in Nederland. Zij zijn dit nog maar net, maar de status nu is als volgt:

Servicecenters zijn:
    MK Skiservice (wordt nu ingericht. Als het goed is dan dit weekend operationeel. Bel voor de zekerheid even van te voren).
    Snow Safety Center (updaten is mogelijk tijdens de theorieweekenden en tijdens de praktijkcursus in Davos. Er zijn nog plekken vrij: http://wepowder.nl/forum/topic/93742)

De komende maanden wordt het aantal servicecenters uitgebreid. Je kunt overigens ook bij de agent van Pieps zelf terecht. Dat is CJ Agencies: http://www.cjagencies.nl/
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 13 February 2014 · 12:43
    Thanks Morris!

Als ik het goed heb begrepen uit de comments op de voorpagina, het gaat dus alleen om de nieuwste modellen?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 13 February 2014 · 13:11
    @Fabergé

Het gaat om de DSP PRO en de DSP SPORT. De nieuwe modellen dus: http://www.pieps.com/de/inhalt/erlaeuterung-zum-sicherheitshinweis-der...

Let wel. Het gaat om een situatie waarbij:
    1. Er meerdere slachtoffers in de lawine liggen
    2. Je het eerste slachtoffer na het zoeken markeert
    3. De overige slachtoffers dan buiten het maximale zoekbereik van de pieper liggen.

In getallen:
    1. Meerdere personen in een lawine = 12% van de gevallen, waarbij van deze 12% het in de regel 80% tourskiers betreft (meestal op weg naar boven).
    3. Het volgende slachtoffer meer dan 40-60 meter (in het geval van een Pieps) verwijderd is van het gemarkeerde slachtoffer.
  • EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 18 February 2014 · 13:36
    Gister in Oostenrijk m'n DSP sport naar aanleiding van dit bericht naar een service center gebracht. Vandaag weer opgehaald maar er was volgens hun geen update beschikbaar. Mijn pieper is 3 maanden oud ongeveer.
  • booggie
    Beginner
    booggie op 18 February 2014 · 18:00
    de nieuwe software zou de 1.5 versie zijn. Ik heb in oostenrijk een dsp sport vastgehad in een winkel waarop de 1.5 versie reeds geïnstalleerd was, op de mijne staat echter nog de 1.2 versie.

Wat ik ook raar vind is dat, ook al ben ik volgens pieps "ingeschreven voor het ontvangen van een melding indien er een nieuwe update uitkomt", ik niks maar dan ook niks heb ontvangen over deze update van versie 1.2 naar versie 1.5

@meteomorris weet jij hier meer over?
  • ronplanken
    Beginner
    ronplanken op 18 February 2014 · 20:18
    Op de site van pieps staat dat de nieuwe update voor de spot/pro in het seizoen 2014/2015 komt. Wellicht houden ze me t hun communicatie naar buiten hier enigszins aan vast. Ondertussen bevoorraden ze wel stilletjes de servicecenters
    Oja van hun site.

Wo erhalte ich ein Update für mein PIEPS DSP?
    Updates werden durchgeführt...
    in Österreich und Deutschland bei allen PIEPS Service Centernin allen anderen Ländern von PIEPS Kompetenzpartnern
    Benötigt mein PIEPS DSP ein Firmware Update?
    Nicht jedes Firmware Update ist notwendig, aber grundsätzlich sinnvoll, weil Performance und Features ständig verbessert werden.
    Even the silver surfer rocks on pow

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro