Ik snow(split)board zelf ook. Als ik niet genoeg getraind hebt voel ik het vooral in mijn bovenbeenspieren en mijn bovenarmen. Ik probeer daarom zoveel mogelijk te roeien op een indoor roeimachine. Je traint hiermee je bovenbeenspieren, buikspieren en je armen. Klimmen of bolderen is ook een goede en leuke training (al komt het er de laatste tijd niet zo van)
Als je toegang hebt tot fitness apparaten is een leg press ook een goede oefening maar overdrijf het niet. Het is beter dat je 100 x een klein gewicht omhoog kan drukken dan 10x een loodzware last. Een andere oefening die je thuis kan doen om je bovenbeenspieren te trainen is de "Wall Squat Leg Press" (google maar)
Het trainen van je hamstrings kan ook geen kwaad.
check
http://www.sportzorg.nl/sportblessures/hamstring.
Let op dit is puur mijn eigen routine. Het kan geen kwaad een sportinstructeur te raadplegen. Ik denk echter dat bij de meeste van ons de basisconditie wel goed zit maar dat je simpelweg een hoop kunt voorkomen door de volgende tips in acht te nemen:
- Doe de eerste dag(en) rustig aan. Ik weet dat dit moeilijk is. Ik heb zelf vaak genoeg de eerste dag mijn benen opgeblazen 馃槂
- Misschien nog moeilijker voor sommige, maar drink geen alcohol tijdens de lunch. Het bier zakt bijna letterlijk naar benen.
- Drink voldoende water. Als het koud is denk je hier vaak niet aan. Veel water drinken voorkomt pijn aan gewrichten en helpt spieren sneller te herstellen. Een camelback met 1l in je rugzak doet wonderen. (Die heb je toch bij voor je 3-eenheid)