Winterseizoen 2020/2021 en corona

• Knert99
    Tourist
    Knert99 op 24 August 2020 · 16:47
    Langzaam gaan we weer denken aan het nieuwe ski seizoen...dromen,uitzoeken, aanbetalen , etc.
    Heeft iemand toevallig al nieuws hoe het seizoen eruit gaat zien tav de coronamaatregelingen? Zowel Oostenrijk als Frankrijk.Aanpassingen gondel/liften etc. Uiteraard kunnen we geen voorspellingen doen over een eventuele nieuwe golf maar misschien is er inside info😉.. bedankt alvast
  • Flant
    Advanced
    Flant op 25 August 2020 · 09:08
    Ik zie al berichten langskomen van enkele grote gebieden als Ischgl. Veel voorkomende maatregelen zonder grote verrassingen :
    -mondkapje in de lift
    -minder mensen in de lift (lijkt te kunnen ivm verwachte lagere bezoekersaantallen-)
    -Veel desinfefctie
    -geen grote buitenevenementen/ feesten
    -apres-ski wordt thee op een stoel aan een tafeltje met zachte muziek.
  • Patrick1973
    Beginner
    Patrick1973 op 27 August 2020 · 16:48
    Ik denk dat veel zal afhangen welk kleur een bepaalde regio krijgt, en de daarbij horende reisbeperking. Zowel bij het toekomen in het Alpenland als het terug in eigen land.
    Vandaag als Belg moet je eerst in quarantaine als je naar Zwitserland wilt gaan, dus niet gaan is de enige optie.
    Ook 14dagen in eigen land in quarantaine gaan door vakantietripje bij terugkomst is iets wat ik niet uitgelegd krijgt aan mijn baas.

Persoonlijk maak ik niet teveel plannen deze winter. Het zal evalueren zijn op het moment zelf, als het zover komt.
  • Japser
    Beginner
    Japser op 28 August 2020 · 09:40
    Gelijk maar met knuppel binnenvallen zullen we gewoon stoppen met het corona gezeik oversterfte in Nl nu rond 9.000 (op totaal van 160.000 doden per jaar) en daarmee niet buitengewoon en “slechts” 450 doden onder 65 vrijwel allemaal met ernstige andere aandoeningen en dan hebben wr het nog niet over de relatie alcohol en corona ( daar kwam mijn huiarts mee) dus allemaal tegen de coronamaatregrl stemmen, demonstreren posten en rechtzaken aanspannen en zorgen dat onze machthebbers weer reeël worden zodat we weer normaal en in vrijheid kunnen skiën, boarden en leven
    *message edited by Japser op 28 Aug 2020 09:53 (4% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 28 August 2020 · 10:32
    @Japser; impact van een virus meet je niet alleen met doden! Wat dacht je van de groep mensen die lang uitgeschakeld zijn, lang moeten revalideren of blijvende (long)schade hebben? Ook jonge mensen en ook zonder ernstige onderliggende aandoeningen. Bovendien, de experts weten al erg slecht hoe het virus zich gedraagt (op individueel- en volks-niveau) en hoe het zich zal ontwikkelen over tijd. Vertel jij dan eens hoe jij kan beoordelen dat het maar onzin is? Er even vanuit gaan dat je niet onder de 'expert' noemer valt (anders hoor ik het graag!). Uiteraard is dit niet het forum voor dit soort discussies, maar ik kan dat soort viruswaanzin geroep niet uitstaan.
    Ps. Ik wil natuurlijk ook komend seizoen weer maximaal de sneeuw in, dat begrijp ik wel 😃. Mijn oplossing is denk ik gewoon lekker liften links laten liggen (LLLLL-seizoen!) en de echte ruimte opzoeken.
    *message edited by Tim3 op 28 Aug 2020 11:17 (13% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Japser
    Beginner
    Japser op 28 August 2020 · 12:09
    @Tim3: Just common sense en geen waanzin, er sterven vele malen meer mensen aan kanker, ongelukken en zelfmoord om maar wat te noemen in de categorie gezonde mensen dan aan corona (en uiteraard zullen er schrijnende corona gevallen zijn dat spreek ik niet tegen) maar dat maakt toch ook niet dat we het leven stil leggen ik snap werkelijk de verhouding niet en er is nauwelijks verschil tussen Zweedse aanpak en de Spaanse terwijl in Spanje er een zeer strenge lockdown was en iedereen daar 24/7 (zelf gezien) met mondkapjes buiten loopt en alles leeg en uitgestorven is en in Zweden vrijwel business as usual is..
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 28 August 2020 · 12:21
    Hele gekke vergelijking. Kanker, ongelukken en zelfmoord zijn ook niet overdraagbaar en daarom heeft het stil leggen/beperken van het contact ook geen enkel nut, zoals dat bij een virusuitbraak wel heeft. En nogmaals, je moet niet alleen naar sterfte kijken bij gezondheidsimpact. Wel ben ik het met je eens dat de aandacht/middelen ook voor die andere situaties niet zomaar in het gedrang moeten komen, maar dan moet daar de discussie over gaan en niet over het opheffen van corona-maatregelen of met 'common sense' tegen experts in gaan. En laten we die discussie niet hier voeren 😃. Note to self; dan moet je ook niet reageren..
    *message edited by Tim3 op 28 Aug 2020 12:24 (4% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Japser
    Beginner
    Japser op 28 August 2020 · 18:42
    @Tim3 ik snap het gewoon niet voor mij lijkt dit zo ontzettend disproportioneel en éénzijdig, ik wordt hier zo ontzettend verdrietig en boos van. Ik ben ook freerider omdat ik vrij wil zijn. Momenteel wil ik alleen maar weg van deze totale gekte. Ik herken de wereld om mij heen niet meer en wil dat ook niet langer. Alles is zwart wit geworden en ik zit ineens in het anti corona maatregelen kamp maar daar wil ik helemaal niet zijn..
    *message edited by Japser op 28 Aug 2020 18:43 (1% bewerkt)
  • CorD
    Beginner
    CorD op 21 September 2020 · 12:44
    Maar nu terug naar de basis, weet iemand of de gebieden open gaan en met eventuele restricties op bezoekers?

In Les Arcs kunnen appartementeigenaren al een seizoenspas kopen met een flinke korting. Wat is wijsheid?
    Think with powder
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 22 September 2020 · 09:21 Real Skiers don't have real jobs
  • CorD
    Beginner
    CorD op 23 September 2020 · 14:59
    Bedankt voor je info.
    Think with powder
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 24 September 2020 · 10:00
    Gewoon lekker touren op afgelegen plekken. Hoop alleen dat niet all die piste sjappies dat ook gaan doen 😉
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 24 September 2020 · 13:11
    Gewoon lekker touren op afgelegen plekken. Hoop alleen dat niet all die piste sjappies dat ook gaan doen 😉ijsbeer op 24 sep 2020 10:00

Ja true, Enige probleem is alleen dat als je in NL woont en het gebied waar je lekker aan het touren was, wordt ineens "rood gebied" verklaard, je thuis 2 wk in quarantaine "moet".... En aangezien ik zelf niet thuis kan werken zou dat in potentie wel een groot probleem opleveren.

Of andersom, als het land waar je naartoe wil gaan verklaard heeft dat NL rood gebied is.... Kan je ook weinig lijkt me?

Lijkt erop dat het nog last-minuter geplan wordt dan andere seizoenen
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 September 2020 · 13:26
    Over rood gebied gesproken, de forecast kaart begint aardig kleur te krijgen!
    (Te vroeg, i know... maar toch)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • RonaldTD
    Tourist
    RonaldTD op 24 September 2020 · 15:25
    Gewoon lekker touren op afgelegen plekken. Hoop alleen dat niet all die piste sjappies dat ook gaan doen 😉ijsbeer op 24 sep 2020 10:00

Sorry... ik zal als piste sjappie proberen niet voor je ski's te lopen...
  • Slim
    Beginner
    Slim op 24 September 2020 · 15:31
    Gewoon lekker touren op afgelegen plekken. Hoop alleen dat niet all die piste skiers dat ook gaan doen 😉ijsbeer op 24 sep 2020 10:00
    Op afgelegen plekken zal dat wel mee vallen, kijk maar eens naar wandelaars, klimmers, e.d., de drukste plekken zijn die dicht bij de parkeer plaats en in bekende bestemmingen.

Maar op de meer toegankelijke plekken vermoed ik wel dat meer mensen off piste gaan en gaan lopen (of met een auto shuttle laps doen).

Ik had die vraag al een tijdje geleden op wintersport.NL gesteld, of mensen dachten dat er meer getoerd zou worden, maar was weinig reactie op.
    Ik vroeg het daar, en niet hier, omdat ik juist eens wilde weten van mensen die normaal niet (of nauwelijks) toeren, of ze dat dit seizoen wel zouden doen. Dat wepowderaars gaan toeren dit seizoen lijkt me een open deur.

Hier in Amerika zag je het wel. Toen de liften dicht gingen in Maart, was er een run op toerski’s. De verwachting is ook voor komend seizoen het aantal mensen dat gaat toeren/shuttle laps doen, veel en veel hoger ligt dan normaal.
    *message edited by Slim op 24 Sep 2020 15:32 (1% bewerkt)
  • ardt
    Advanced
    ardt op 24 September 2020 · 16:24
    Ja true, Enige probleem is alleen dat als je in NL woont en het gebied waar je lekker aan het touren was, wordt ineens "rood gebied" verklaard, je thuis 2 wk in quarantaine "moet".... En aangezien ik zelf niet thuis kan werken zou dat in potentie wel een groot probleem opleveren.

Of andersom, als het land waar je naartoe wil gaan verklaard heeft dat NL rood gebied is.... Kan je ook weinig lijkt me?
    tomasdehoog op 24 sep 2020 13:11

Dat wordt een extra kolom in het 3x3 model
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 25 September 2020 · 10:16
    Hier in CH zie je zoiezo een boom in touren. alle bekende parkeerplaatsen in bijv. Realp, All'Aqua, Gorezmettlen enz staan hutje mutje vol in het weekend. Vroeg komen is het devies. Natuurlijk worden daar de usual suspects platgelopen en als je een uurtje meer je best doet is er nog veel rustig terrein te vinden.
  • EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 25 September 2020 · 23:30
    Nederlanders en belgen die naar zwitserland gaan moeten eerst 10 dagen daar in quarantaine.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro