RP op 19 September 2012 · 09:29
@meteo morris Daktenten
Heb hier veel ervaring mee, zowel op Laro als op expeditietruck. Heb twee soorten: de meer Zuid-Afrika versie (openklappen en volledig stof) en de zogenaamde koffermodellen die jij op de foto had staan. Deze laatste zijn beter geschikt voor winterkamperen.
Daktent is heerlijk slapen maar in de winter erg fris. In je slaapzak niet erg (mits hele goede slaapzak) maar het moment dat je eruit komt ben je aan de beurt......
Omkleden in een daktent is niet ideaal, zeker in geval van ski-gear, je zult dan dus vanuit en naast je Cruiser moeten leven.
Ik heb er ook over nagedacht om te gaan Poederjagen met mijn Cruiser en een daktent maar tot nu toe is mijn ervaring dat je bijna altijd wel een goedkoop pension kunt vinden, toch wat meer comfort en douche...
Heb wel altijd een slaapzak en matrasje (lucht) bij me voor het geval dat ik in Cruiser moet overnachten, is ook geen straf.
Kortom: het kan natuurlijk wel en met de juiste slaapzak zul je heerlijk slapen, alles er omheen is minder ideaal maar wel te doen.
Puntje van aandacht is wel dat je nogal opvalt met je daktent omhoog, vraag is hoe men (lokale overheden en politie) daar mee omgaat?
RP
Explore the Outdoor!